وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

نحوه گفتمان‌سازی معضلات فرهنگی مشهد اهمیت دارد

 

عضو شورای علمی گروه مطالعات فرهنگی پژوهشکده ثامن:

نحوه گفتمان‌سازی معضلات فرهنگی مشهد اهمیت دارد

فرهنگی و هنری  0:49:29 1394/08/25

948-8187-5 کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

 

نشست شورای علمی گروه مطالعات فرهنگی اجتماعی پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن با هدف تبیین رویکردها و سیاست‌‌های علمی اجرایی و شناخت ظرفیت‌های این پژوهشکده حول مسئله شهر مشهد، با حضور اعضای شورای علمی و محققان این گروه برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حسن بشیر، عضو شورای علمی گروه مطالعات  فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده ثامن، ظهر امروز در نشست تبیین سیاست‌های گروه مطالعات اجتماعی و فرهنگی پژوهشکده اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توفیقات خوبی در زمینه ترویج گفتگوهای درون شهری در مشهد کسب شده است.

 

وی نحوه گفتمان سازی در مشهد را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد:  یکی از دغدغه‌های اصلی در شهر مشهد، جریان سازی است اما آنچه که میزان اهمیت جریانات را تعریف می‌کند، نحوه گفتمان سازی مسائل و معضلات مشهد است و مارپیچ سکوت حاکم بر مشهد بسیار آزاردهنده است.

 

عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) درارتباط با ابزارهای تحقق گفتگو در مشهد مقدس بیان کرد: ایجاد تالارهای گفتگو و رسانه، کمپین های مردمی و ایجاد جریانات مکمل از جمله ابزارهای تحقق و گسترش گفتگو در مشهد هستند.

 

در ادامه این نشست، علی اصغر محکی، پژوهشگر اجتماعی و دیگر عضو شورای علمی گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده ثامن اظهار کرد: برخی گرایش های افراطی و تفریطی در مشهد ایجاد شده که از این گرایشات صداهای خوبی به گوش نمی رسد.

 

وی گسترش تفکر مهندس محوری و پزشک محوری را از مهم ترین خطرات جامعه امروزی ایران عنوان کرد و افزود: تفکر مهندس محوری و پزشک محوری غلبه فراوانی بر فضای اجتماعی کشور دارد و این تفکرات و اتاق‌های فکری به گونه‌ای هستند که تمام رویدادهای جامعه را از قبل پیش بینی می‌کنند و پاسخی نیز برای آن دارند.

 

محکی، تلاش برخی از دستگاه‌ها برای یکسان سازی فضای اجتماعی مشهد را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تلاش عده‌ای برای یکسان سازی فضای شهر مشهد امری است که نیاز به بازنگری دارد و باید توجه داشت که ساختار اجتماعی شهر مشهد نباید خشک به نظر برسد.

 

خبرنگار: 15205

انتهای پیام

نظرات 1 + ارسال نظر
م. ح. شعاعی سه‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 13:07

عضو شورای علمی گروه مطالعات فرهنگی پژوهشکده ثامن
و استاد گرامی
با سلام و احترام
مشتاق دیدار
مشهد تشریف آوردید ، خبر بدهید در خدتتون باشیم.

جناب آقای شعاعی عزیز
بنده خوشحال می شدم جنابعالی را زیارت کنم. اما جمعه بود و فقط یک روز کامل کاری. موفق باشید
بشیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد