یک اظهارنظر درباره برند شدن روابط عمومی اسلامی - ایرانی
ارتباطات > ارتباطات و روزنامهنگاری - همشهری آنلاین
سه شنبه 8 دی 1394 - 16:47:59 کد مطلب: 319786
دبیر کمیته علمی دوازدهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران، تبدیل روابط عمومی اسلامی- ایرانی به یک برند ملی و بینالمللی را مستلزم جهش به سمت ایدههای برتر، اجراییسازی گستردهتر و کارآمدی بهتر و قویتر این کنفرانس در دهه دوم برگزاری آن دانست.
به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حسن بشیر پس از برگزاری دوازدهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران، گفت: در دهه اول برگزاری کنفرانس بینالمللی روابط عمومی، بر مفهومسازی، وجههسازی، تولید محتوای علمی، انتقال تجربیات و ایجاد همگرایی میان اعضای خانواده روابط عمومی تمرکز صورت گرفت؛ البته این اهداف باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.
دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) تاکید کرد: در دهه دوم از این کنفرانس و عبور از محتواسازی و وجههسازی برای جایگاه روابط عمومی باید بر روی اخلاق ارتباطی، تعمیق کارآمدی روابط عمومی، مسئولیتمحوری و آیندهپژوهی تکیه کرد.
استاد ارتباطات بینالملل دانشگاه امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: مسئولیت اجتماعی باید در همه ابعاد روابط عمومی حضور جدی پیدا کند و اساس روابط میان سازمان و مردم قرار گیرد.
وی با توجه به گسترش شبکههای اجتماعی، بر بهرهبرداری ساماندهیشده و هدفمند از این امکانات وسیع ارتباطی تاکید کرد و گفت: نگاه فقط تجاری به اینترنت، در حوزه رابطه سازمان و مردم، نه تنها منجر به گسترش مادیگرایی خالی از اخلاق خواهد شد، بلکه باعث رقابت شکننده میان سازمانها و مردم میشود.
وی افزود: فضای سایبر امکانات پیامرسانی و ارتباطات انسانی را نیز به شدت گسترش داده که باید در این زمینه مسئولیت اجتماعی سازمانها و روابط عمومیها به شکل جدی فعالسازی شود.
بشیر خطرات گسترش وابستگی شدید به ابزارهای اطلاعرسانی بدون داشتن سواد رسانهای مناسب و فهم عمیق چگونگی استفاده از این ابزارها را خطر دیگری برای جامعه دانست و افزود: این خطر میتواند به گسیختگی اجتماعی منجر شود.
دکتر بشیر، آیندهنگری و آیندهپژوهشی را دو عامل مهم کارآمدی روابط عمومیها در سالهای آینده دانست و تاکید کرد: بدون تحلیل وضعیت کنونی و آینده، روابط عمومیها نمیتوانند نسبت به فهم موقعیتها و برنامهریزی کامل برای چگونگی تعامل با جامعه در سطح ملی، منطقهای و بینالمللی داشته باشند.
به گزارش همشهری آنلاین، دوازدهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی ایران (ICPR1394) با محوریت «آیندهپژوهی روابط عمومی با تاکید بر ایران 1404»، ششم دی ماه 94 در تهران برگزار شد.
لینک خبر:
http://hamshahrionline.ir/details/319786/Communication/ Journalismcommunicational