X
تبلیغات
رایتل
یکشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1394 @ 19:51

شرح درس زبان تخصصی رسانه ها

شرح درس زبان تخصصی رسانه ها

سال تحصیلی:  1394  نیمسال: دوم

دانشکده: معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

دانشگاه امام صادق (ع)


عنوان درس: زبان تخصصی رسانه ها

تعداد واحد: 2

مقطع درس: کارشناسی

گروه آموزشی مسئول درس: ارتباطات و فرهنگ

زبان تدریس: انگلیسی

هدف درس: توانمندی سازی دانشجویان در فهم زبان، مکالمه، خواندن و ترجمه متون تخصصی رسانه ها

استاد درس: دکتر حسن بشیر

drhbashir100@gmail.com

 

عناوین سرفصل‌های درس:

هفته

عنوان درس

منابع

اول

معرفی درس، شیوه تدریس، روش ارزیابی درس، تست اولیه درس برای تعیین سطح کلاس، انجام مکالمه اولیه

-        معرفی منابع درسی  و انجام مکالمات اولیه

دوم و سوم

ترجمه اخبار مختلف

انتخاب اخبار مختلف از رسانه های گوناگون، ترجمه آنها، سوال در مورد محتوای آنها و سمینار دهی دانشجویان درباره اخبار

پنجم و ششم

ترجمه مدخلهای مختلف از کتاب دیکشنری مطالعات رسانه ها و ارتباطات

ارائه ترجمه ها توسط دانشجویان، بحث و مکالمه در مورد ترجمه ها، و پرسش و پاسخ در مورد محتوای مدخلها

هفتم و هشتم

ترجمه مدخلهای مختلف از دیکشنری انگلیسی زبان مطالعات رسانه ها و ارتباطات

ارائه ترجمه ها توسط دانشجویان، بحث و مکالمه در مورد ترجمه ها، و پرسش و پاسخ در مورد محتوای مدخلها

نهم و دهم

انتخاب متون مختلف از کتاب انگلیسی زبان ارتباطات جمعی و مطالعات رسانه ها

ارائه ترجمه ها توسط دانشجویان، بحث و مکالمه در مورد ترجمه ها، و پرسش و پاسخ در مورد محتوای ترجمه ها

یازدهم و دوازدهم

انتخاب متون مختلف از کتاب انگلیسی زبان ارتباطات جمعی و مطالعات رسانه ها

ارائه ترجمه ها توسط دانشجویان، بحث و مکالمه در مورد ترجمه ها، و پرسش و پاسخ در مورد محتوای ترجمه ها

سیزدهم و چهاردهم

انتخاب متون مختلف از کتاب انگلیسی زبان ارتباطات جمعی و مطالعات رسانه ها

ارائه ترجمه ها توسط دانشجویان، بحث و مکالمه در مورد ترجمه ها، و پرسش و پاسخ در مورد محتوای ترجمه ها

پانزدهم و شانزدهم

انتخاب متون انگلیسی گوناگون برای مکالمه بیشتر

ترجمه و سمیناردهی دانشجویان  

 

 

 

منابع درس :

1-     Paxson, Peyton (2010) Mass Communication and Media Studies, An Introduction, London: The Continuum International Publishing Group Inc.

2-     Watson, James and Hill, Anne (2012) Dictionary of Media and Communication Studies, London: An imprint of Bloomsbury Publishing Plc.

3-     Various news from media agencies.

4-     English texts from the Techier.

 

 

 

 

 

 

 

 

روش ارزیابی و آزمون

نیم  و پایان ترم (جمع نمرات هر کدام: 20):

1-     مقرری هر هفته: بر اساس اهمیت نمره داده خواهد شد.

2-     مشارکت در کلاس: بر اساس توانائی نمره داده خواهد شد.

3-     امتحان کتبی

 

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد