وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

دکتر بشیر: هفت سوال در هفت روز هفته روابط عمومی

هفت سوال در هفت روز هفته روابط عمومی

 

همشهری آنلاین

تاریخ : یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 - 19:22:30 کد مطلب:333945

سرویس خبری: ارتباطات >  ارتباطات و روزنامه‌نگاری

 

همشهری آنلاین - دکتر حسن بشیر (استاد ارتباطات بین‌الملل):

هفته روابط عمومی و به ویژه روز ارتباطات و روابط عمومی روز «همگرایی عمومی»، «پیوند علم و عمل» و «صداقت و همدلی» است.

«همگرایی عمومی» در ایجاد و گسترش تفاهم و اتحاد برای آینده‌ای روشن و مطمئن و ساخت جامعه‌ای همفکر و بالنده. «پیوند علم و عمل» در توسعه آموزش و دانش و نیز اقدام بر اساس تفکر، پژوهش و آینده‌نگری. «صداقت و همدلی» در طرح صادقانه مسائل، مشکلات، اقدامات، ‌نتایج و موفقیت‌ها و شکست‌ها و گسترش همزبانی، همفکری و نهایتا همدلی وسیع میان جامعه و کلیه ساختارهایی که به نحوی برای جامعه در هر سطح ممکن خدمت می‌کنند.

 

آشنایی با روابط عمومی

با این رویکردها در هفته روابط عمومی و روز ارتباطات،‌ با هفت سوال کلیدی روبرو هستیم که امیدوارم بتوانیم با همفکری،‌ همدلی،‌ جدیت و کوشش و آینده‌نگری پاسخ آنها را به بهترین شکل بدهیم. این پاسخگویی متوجه همه کس و هیچ کس نیست.

 

آنانکه احساس می‌کنند که می‌توانند به این پرسش‌ها پاسخ دهند،‌ قطعا در سطحی از توانایی و فهم ارتباطی همچنان در صحنه می‌مانند و آنانکه خود را ناتوان در پاسخگویی می‌بییند باید تلاش کنند که خود را به سطح توانایی لازم برسانند تا همگی در جشن بزرگ «موفقیت ارتباطی» که با دستاوردهای بزرگ مزین خواهد بود، شرکت نمایند.

 

اول، آیا روابط عمومی‌ها تا کنون توانسته‌اند سه هدفی که در بالا به شکل روشن برای روز ارتباطات ترسیم شده بودند محقق سازند؟

 

دوم، آیا همگرایی درونی سازمان توانسته است همگرایی بیرون سازمان را نیز رقم بزند؟ و آیا توانسته‌ایم میان این دو یک همگرایی واقعی درونی و بیرونی ایجاد کنیم؟

 

سوم، آیا آموزش‌های کافی ارتباطی در ساختارهای روابط عمومی ما وجود دارد؟‌ و آیا همه کسانی که در این زمینه کارگزار روابط عمومی هستند از دانش کافی ارتباطی برخوردار هستند؟

 

چهارم،‌ آیا صداقت و شفافیت کافی در سازمان ما وجود دارد تا کارگزار روابط عمومی بتواند آن را حس کند و به دیگران منتقل سازد؟

 

پنجم، آیا همدلی واقعی میان روابط عمومی‌ها که قلب سازمان‌ها هستند با مردم که ولی‌نعمتان ما هستند بحدی هست که بتواند میان ما و آنان اعتماد لازم را به وجود آورد؟

 

ششم، آیا تا کنون به صورت جدی و واقعی خودمان را ارزیابی کرده‌ایم و نتایج به دست آمده را بدون هیچ دست کاربرای قضاوت واقعی، در معرض دیگران قرار داده‌‌ایم؟

 

هفتم، آیا واقعا تا کنون به خودمان گفته‌ایم که شاید در جایگاه واقعی خودمان نیستیم و به دلیل ندانم‌کاری و نا آشنایی با حوزه جدی ارتباطات و روابط عمومی باید این جایگاه را به اهل آن بسپاریم؟

 

این هفت سوال،‌ پرسش‌های جدی در این حوزه هستند که به نظرم اگر توانایی پاسخ به آنها را پیدا کنیم می‌توانیم مدعی شویم که در جایگاه بلند و مهم ارتباطی قرار داریم و چنانچه به هر دلیل نتوانیم خود را پاسخگو بدانیم، باید به دنبال راه‌های دیگری باشیم که بتوانیم از خسارت‌های وارده در این حوزه جلوگیری کنیم که این خود بزرگترین خدمت به جامعه است و ثوابی عظیم خواهد داشت.

 

لینک مطلب:

ttp://www.hamshahrionline.ir/details/333945

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد