وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

گفتگوی اختصاصی با دبیر کمیته علمی کنگره جهانی روابط عمومی اسلامی

گفتگوی اختصاصی با دبیر کمیته علمی کنگره روابط عمومی/ روابط عمومی اسلامی و تعمیق اخلاق فضیلت محور

http://www.shara.ir/view-1983.html

روابط عمومی اسلامی، روابط عمومی متکی بر مفاهیم، اصول و رویکردهای علمی، اخلاقی، رفتاری و سازمانی اسلام است که در صدد گسترش ارتباطات مفید و آگاه دهنده، تحقق منافع مطلوب جامعه، تعمیق اخلاق فضیلت محور، و شکل گیری امت اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی (ص) است.
  

شارا- روابط عمومی اسلامی، روابط عمومی متکی بر مفاهیم، اصول و رویکردهای علمی، اخلاقی، رفتاری و سازمانی اسلام است که در صدد گسترش ارتباطات مفید و آگاه دهنده، تحقق منافع مطلوب جامعه، تعمیق اخلاق فضیلت محور، و شکل گیری امت اسلامی بر پایه اسلام ناب محمدی (ص) است.

دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی 18 و 19 آذر ماه با محوریت روابط عمومی اسلامی در تهران برگزار می شود در همین رابطه با دکتر حسن بشیر دبیر کمیته علمی کنگره و استاد ارتباطات بین الملل به گفت و گو  نشسته ایم که در پی می آید:

ادامه مطلب ...

آنچه می ماند و آنچه نمی ماند

آنچه می ماند و آنچه نمی ماند

وقتی استادی موفقیت دانشجویی را می بیند، آنچه که برای وی می ماند خاطرات خوب، و تصویر جدیت و کوشش آن دانشجو است. و آنچه که برای وی نمی ماند زحمت و خستگی است که در طول این مدت کشیده است.

خبر موفقیت دانشجوی خوب، متعهد و ساعی جناب آقای محمد جانی پور در جشنواره فارابی سال جاری (1391) از مصادیق آنچه که رفت می باشد.

دانشجویی که از دانشکده الهیات همت خود را برای یادگیری روشهای علوم اجتماعی به کار بست و کاری در خور تمجید و تقدیر در پایان نامه ای با راهنمایی اینجانب و مشاورت استاد گرانقدر جناب آقای دکتر مهدی ایزدی، از استادان دانشگاه امام صادق (ع)  ارائه نمود که شایسته جایزه گرفتن در بزرگترین جشنواره علمی کشور شد.

به ایشان تبریک می گویم و امیدوارم که شاهد موفقیت های بیشتر ایشان در خدمت به علم، به ویژه علوم اسلامی و جامعه مسلمان باشیم.






 

خبر همایش

مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان داخلی و خارجی ششمین جشنواره بین المللی فارابی؛ ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی با حضور ˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری برگزار شد.

ادامه مطلب ...

بازنمای صمیمت استادان و دانشجویان در یک جلسه دوستانه

گردهمایی استادان و دانشجویان دانشکده

معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

دانشگاه امام صادق (ع)

دوشنبه 15/8/1391


انتشار سی امین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات

سی‌امین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با تخفیف ویژه در نمایشگاه مطبوعات عرضه می‌شود



سی‌امین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیرمسؤولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها منتشر شد.

علاقه‌مندان به تهیه این ماهنامه می‌توانند از غرفه مدیریت ارتباطات در راهروی رسانه‌های اجتماعی نمایشگاه مطبوعات بازدید کرده و با تخفیف‌ ویژه‌ای شماره جدید این نشریه و شماره‌های گذشته آن را دریافت کنند.

گفتنی است در شماره آبان‌ماه مدیریت ارتباطات، مدیرمسؤول ماهنامه در سرمقاله خود با عنوان «به هم خوردن تعادل منابع در رسانه‌های مکتوب و چند پیشنهاد» به بهانه برگزاری نمایشگاه مطبوعات نوشته است: روند تولید نشریات چاپی به دلیل گران شدن ابزار و وسائل موردنیاز و بویژه کاغذ، با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است. در روزهای اخیر اخبار بیشتری  از کاهش تعداد صفحات، تأخیر در انتشار و یا  توقف انتشار مطبوعات، به دلیل مسائل اقتصادی منتشر می‌شود. در این میان، مطبوعات مستقل و تخصصی بیش از مطبوعات دولتی و یا وابسته به جناح‌های سیاسی و پایگاه‌های قدرت، آسیب‌پذیرند. اگر همه این‌ها را در کنار مسائلی مانند کاهش قدرت خرید مردم و حذف مطبوعات از سبد کالای خانوار، کاهش شدید آگهی‌ها به عنوان اصلی‌ترین منبع تأمین مادی اکثرنشریات چاپی، مشکلات توزیع و هزینه‌های مالی و اداری قرار دهیم نتیجه خواهیم گرفت که تعادل منابع و مصارف  مطبوعات به هم ریخته  و یا در حال به هم ریختن است و اگر دیر بجنبیم ممکن است اتفاقات ناخوشایند دیگری در تاریخ مطبوعات مکتوب، به ثبت برسد.

امیرعباس تقی‌پور در ادامه سرمقاله خود برگزاری جلسات هم‌‌اندیشی و هماهنگی بصورت منظم و هفتگی با هدف شناخت مشکلات، بررسی راه‌کارهای غلبه بر مسائل و اتخاذ تصمیماتی که منافع جمیع مطبوعات را پوشش دهد،  به اشتراک گذاشتن امکانات رسانه‌ها برای استفاده یکدیگر،  استفاده از امکانات گسترده و ارزان‌تر دنیای مجازی از طریق راه‌اندازی نسخه‌های وب یا سامان‌دهی و ارتقای سایت‌های موجود نشریات و تشویق مخاطبان برای خرید نسخه‌های پی دی اف با قیمت کمتر از نشریه کاغذی،  اصلاح سیاست‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تخصیص یارانه بیشتر به نشریات منتشر شده در فضای وب به جای نشریات چاپی،  بازتر شدن فضای نقد و بررسی مسائل روز در مطبوعات و... را از جمله راهکارهای قابل بررسی برای ساماندهی وضعیت فعلی اقتصاد مطبوعات عنوان کرد.

در شماره اخیر ماهنامه مدیریت ارتباطات، یادداشت‌ها و تحلیل‌هایی به این شرح به چشم می‌خورد: «رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمانی؛ دیپلماسی سازگار و دیپلماسی ناسازگار» به قلم دکتر حسن بشیر، نقش رسانه‌ها در تقویت همبستگی اقوام در ایران به قلم فاطمه پورمعصوم، حوزه ارتباطات نیازمند تحول اساسی در تولید ‌محتوا به قلم میثم مرادی‌نیا، روابط‌عمومی؛ طعم تلخ عسل به قلم محسن جعفری‌نیارکی و مسؤولیت اجتماعی شرکت‌ها و سازمان‌ها به قلم لیلا رهبری مقدم.

در ادامه، گفت‌وگویی با دکتر محمد سلطانی‌فر، استاد ارتباطات در مورد جایگاه دیپلماسی رسانه‌ای در دنیای امروز با عنوان «افکار عمومی قدرتش رابر دیپلماسی تحمیل می‌کند» به چاپ رسیده است. سلطانی‌فر در این گفت‌وگو تصریح کرده است: با توسعه روزافزون ابزارهای ارتباطی به‌ویژه تغییرات سریع رسانه‌های مبتنی بر وب و اینترنت، شیوه‌های بکارگیری دیپلماسی رسانه‌ای و حتی تعریف آن نیز دستخوش تغییر شده است و اساساً موجب شده تا «دیپلماسی رسانه‌ای» به پایان حیات کوتاه‌مدت خود نزدیک شود. امروز دیگر دیپلماسی رسانه‌ای نمی‌تواند جریان هدایتگری افکار عمومی را در اختیار داشته باشد و به همین دلیل جای خود را به «دیپلماسی عمومی» داده است. اینکه با توسعه ابزارهای ارتباطی مردم نقش مؤثرتری در شکل‌گیری نظام رسانه‌ای ایفا می‌کنند، نقطه آغازین این تغییر دیپلماسی در فضای رسانه‌ای است.

ادامه مطلب ...

5 سفارش ماندگار حضرت باقرالعلوم (ع)

امام محمد باقر(ع) می‌فرمایند:

تو را به پنج چیز سفارش می‌کنم: اگر مورد ستم واقع شدی، ستم مکن! اگر به تو خیانت کردند، خیانت مکن! اگر تکذیبت کردند، خشمگین مشو! اگر مدحت کردند، شاد مشو! و اگر نکوهشت کردند، بی‌تابی مکن!