وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

رونمایی همزمان از 10 کتاب در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی


دبیر کمیته انتشارات ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی خبر داد:

رونمایی همزمان از 10 کتاب در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی


 دبیر کمیته انتشارات ستاد برگزاری دومین هفته روابط‌عمومی از رونمایی کتاب‌های جدید حوزه ارتباطات در این هفته خبر داد.

محمدصادق افراسیابی گفت: عصر روز 31 اردیبهشت‌ماه مراسم رونمایی همزمان از 10 کتاب جدید در حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی با حضور اساتید ارتباطات و علاقه‌مندان در مجموعه تاریخی- فرهنگی سعدآباد برگزار می‌شود.

وی گفت: حوزه ارتباطات علی‌رغم کتاب‌های منتشر شده در سال‌های اخیر، همچنان از فقر محتوایی به‌ویژه در تولید ادبیات بومی رنج می‌برد. به همین منظور و برای تأکید بر لزوم توجه به موضوع «سواد رسانه‌ای» در این حوزه، برگزاری همزمان مراسم رونمایی کتاب‌های جدید حوزه ارتباطات به عنوان یکی از برنامه‌های دومین هفته روابط‌عمومی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است.

افراسیابی حمایت از چاپ کتب جدید حوزه روابط‌عمومی و ارتباطات به‌ویژه با ارائه الگوهای بومی و کاربردی را از جمله سیاست‌های ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی اعلام کرد و گفت: اساتید و پژوهشگران می‌توانند آثار خود در این حوزه‌ها را به دبیرخانه ستاد برگزاری هفته روابط‌عمومی ارسال کنند تا پس از ارزیابی آثار، نسبت به انتشار آنها اقدام شود.

دبیر کمیته انتشارات ستاد برگزاری دومین هفته روابط‌عمومی تصریح کرد: مراسم رونمایی از کتاب‌های حوزه ارتباطات با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دفترمطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، انتشارات سیمای شرق، رادیو اقتصاد و دانشکده خبر برگزار می‌شود.

 روابط‌عمومی دوفضایی نوشته دکتر سعید رضا عاملی، روابط‌عمومی از زاویه ارتباطات نوشته دکتر یونس شکرخواه،  رسانه‌های بیگانه؛ قرائتی با تحلیل گفتمان( کتاب سوم) نوشته دکتر حسن بشیر  از آثار منتشر شده توسط انتشارات سیمای شرق، واژه‌نامه تخصصی مدیریت فرهنگی اثر شهرود امیر انتخابی، فرناز سربندی و دکتر محمد سلطانی‌فر، نظریه امروز ارتباط نوشته دکتر اسماعیل قدیمی از آثار منتشر شده توسط انتشارات علمی فرهنگی، رادیو و موسیقی نوشته دکتر مسعود کوثری از انتشارات دریچه نو، قدرت ارتباطات ترجمه دکتر حسن بصیریان جهرمی از انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و هنر ارتباطات، ارتباطات (فردی- اجتماعی) ترجمه حسن خسروی از موسسه انتشاراتی مشق شب، تیتر‌نویسی نوشته مجید رضاییان از دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و کتاب کوچک مصاحبه اثری از دکتر شهرام گیل‌آبادی از انتشارات نشر نویسه پارسی آثاری هستند که در این مراسم رونمایی خواهند شد.

 

ستاد خبری

گزارش کامل مراسم نکوداشت روز روابط عمومی اردیبهشت 1393

گزارش کامل مراسم نکوداشت روز روابط عمومی اردیبهشت 1393



مراسم نکوداشت روز روابط عمومی عصر دیروز یکشنبه 28 اردیبهشت با حضور اساتید و مدیران روابط عمومی توسط اداره کل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دبیرخانه کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران و موسسه کارگزار روابط عمومی در هتل ارم تهران برگزار شد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مراسم نکوداشت روز روابط عمومی عصر دیروز یکشنبه 28 اردیبهشت با حضور اساتید و مدیران روابط عمومی توسط اداره کل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، دبیرخانه کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران و موسسه کارگزار روابط عمومی در هتل ارم تهران برگزار شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: موضوع روابط عمومی و اطلاع رسانی یک تخصص و مهارت است

در ابتدای این نشست «حسن ربیعی» مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تبریک روز روابط عمومی، گفت: "موضوع روابط عمومی و اطلاع رسانی یک تخصص و مهارت است؛ مهارت هایی که می تواند به دولت، نظام و مجموعه کشور کمک کند تا به اهداف عالی خود برسد.

دبیر کمیته علمی کنفرانس بین الملی روابط عمومی ایران: تشکیل سازمان نظام روابط عمومی نباید دولتی باشد

سپس «حسن بشیر» دبیر کمیته علمی کنفرانس بین الملی روابط عمومی ایران با ابراز امیدواری از اینکه در آینده بحث های نظری پایه ای برای بحث های عملی در روابط عمومی ها بشود، عنوان کرد:" ما باید در روابط عمومی به سمت اجرایی بیش از نظری برویم. باید تلاش کنیم تا نظریه پردازی خود را تقویت کنیم و در روابط عمومی کار جدی روی مباحث استقرایی داشته باشیم."

وی با اشاره به تولیدات علمی در روابط عمومی گفت:" تولیدات علمی در روابط عمومی کمتر شده است. به نظر من ما هنوز نتوانستیم ادبیات روابط عمومی را به طور جدی داشته باشیم.

بشیر با بیان اینکه تشکیل سازمان نظام روابط عمومی نباید دولتی باشد، ابراز داشت:" سه سال است که بحث تشکیل سازمان نظام روابط عمومی است که به هیچ وجه نباید دولتی باشد بلکه باید حمایت دولت را داشته باشد."

مشاور رسانه ای رییس جمهور: دولت روابط عمومی ها را در جایگاه اول می داند

 «محمدرضا صادق» مشاور رسانه ای رییس جمهور شامگاه یکشنبه در آیین نکوداشت روز روابط عمومی، کار روابط عمومی را تدبیر در آگاهی و نگرش انسان ها دانست و اظهار داشت:" کار روابط عمومی ها تدبیر در آگاهی و نگرش انسان ها است و با آگاهی بخشی، معلومات انسان ها را افزایش می دهد."

وی افزود:" از شناخت مخاطب و اگاهی یافتن از نگرش مخاطب است که کار روابط عمومی ها آغاز می شود و اگر به طور مستمر در واکاوی نوع نگرش مخاطب باشند، متناسب با شناخت مخاطب خود پیام را تولید می کنند."

«صادق» با بیان اینکه دولت روابط عمومی ها را در جایگاه اول می داند، عنوان کرد:" در مسئله ثبت نام دریافت متقاضیان یارانه نقدی، اولین جلسه با مسئولین روابط عمومی ها به عنوان رؤسای مراکز بود و حتی تهیه پیوست های رسانه ای و اقدامات آن را روابط عمومی ها به عهده گرفتند و صدا و سیما نیز برای این منظور اقداماتی را انجام داد. اصل موضوع انجام وظیفه ای بود که دولت می بایست انجام می داد و این توجه دولت به روابط عمومی هاست."

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

در برخی از مسؤولان میل به دیده شدن بسیار افراطی است

«حسین انتظامی» معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه در آیین نکوداشت روز روابط عمومی با انتقاد از اینکه برخی مسؤولین میل به دیده شدن در رسانه ها را دارند، تصریح کرد:" در برخی از مسؤولان میل به دیده شدن بسیار افراطی است؛ به طوری که برنامه های خود را بر اساس پخش تلویزیون هماهنگ می کنند."

انتظامی کار روابط عمومی را اطلاع رسانی شفاف دانست و گفت:" کار روابط عمومی اطلاع رسانی شفاف و تجزیه و تحلیل تصمصم گیری های یک سازمان است که باید به اهل فن سپرد. باید به بسیاری از سؤالات رسانه ها پاسخ داده شود به طوری که هیچ خبرنگاری مجبور نشود برای دریافت پاسخ از مکانیسم غیر صحیح وارد شود."

رییس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها: روابط عمومی ها باید در مسیر نقادی شکل بگیرند

در پایان این نشست، «محمد سلطانی فر» رییس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، با بیان اینکه نقدی که در حوزه وب دو است باید جزء لاینفک روابط عمومی ها باشد، عنوان کرد:" با توجه به اینکه روابط عمومی نوعی رسانه است اما اگر نقد را از رسانه ها بگیریم، چرخشی به حوزه روابط عمومی صورت می گیرد."

وی افزود: "مروزه باید شبکه های اجتماعی در بستر روابط عمومی شکل بگیرند تا مانند روابط عمومی سنتی مجیز گو و بله قربان گو نباشند و در مسیر نقادی قرار گیرند."

  

فهرست مقالات نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک اعلام شد

فهرست مقالات نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک اعلام شد

 

دبیرکل نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک فهرست مقالاتی که در این همایش ارائه می‌شوند را اعلام کرد.

امیر لعلی با بیان اینکه نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با موضوع «روابط‌عمومی الکترونیک و مدیریت افکار عمومی» در روز 27 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، گفت: در این همایش 13 مقاله ارائه خواهد شد که عناوین مقالات به این شرح است:

- برندینگ هوشمند در شبکه‌ای از ارتباطات همگان با همگان روابط‌عمومی‌های نوین- دکتر محمد سلطانی‌فر

- شبکه‌های اجتماعی و راهبردهای ساخت افکارعمومی در سازمان روابط‌عمومی- دکتر حسن بشیر

- شبکه‌های اجتماعی؛ چالش در تعریف افکارعمومی- دکتر مجید رضائیان

- اعتماد مخاطب، بزرگ‌ترین سرمایه روابط‌عمومی در عصر اطلاعات- دکتر اسماعیل قدیمی

- کاربرد شبکه‌های اجتماعی موبایلی در روابط‌عمومی الکترونیک- دکتر حمید ضیایی‌پرور

- رویکردهای نوین در روابط‌عمومی- دکتر حسین امامی

- کاربرد رسانه‌های اجتماعی در هدایت افکار عمومی- جواد افتاده

- استراتژی «ریسمان قرمز» در روابط‌عمومی الکترونیک (و شبکه‌های اجتماعی)- حمید شکری خانقاه

- فریب افکارعمومی  در عصر رسانه های تعاملی و پیچیده- سعید نوری آزاد

- نقش بازی‌های جدی در مدیریت افکار عمومی- مریم سلیمی و بهروز مظلومی‌فر

- چالش‌های مدیریت افکارعمومی از طریق فناوری‌های ارتباطی وب 2.0- رضا قربانی

- بازاریابی هوشمند و پایش افکار در شبکه‌های اجتماعی  با به‌کارگیری تکنیک‌های داده‌کاوی- سیروس دهقان

- روابط‌عمومی الکترونیک و کمپین‌های فراگیر تبلیغاتی در فضای مجازی- علی اسماعیل‌زاده

دبیرکل نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک تصریح کرد: کمیته علمی همایش با حساسیت فراوانی مقالات رسیده به این دبیرخانه را بررسی کرده و تلاش شده است تا مقالات کاربردی‌تر برای ارائه در همایش انتخاب شود.

گفتنی است «روابط‌عمومی الکترونیک و روش‌های پایش افکار عمومی»، «متقاعدسازی در روابط‌عمومی الکترونیک»، «روابط‌عمومی الکترونیک و اعتمادسازی در مخاطب»، «روابط‌عمومی الکترونیک و استفاده از رسانه‌های اجتماعی در مدیریت افکار عمومی»، «روابط‌عمومی الکترونیک و فضاسازی رسانه‌ای»، «روابط‌عمومی الکترونیک و کمپین‌های فراگیر تبلیغاتی» و «روابط‌عمومی الکترونیک و برخورد با شایعه»  محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند که در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت www.eprcenter.ir مراجعه کنند.

 

ستاد خبری

از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها، ایجاد «ذهنیت مشترک اجتماعی» است

دکتر حسن بشیر:

از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌ها، ایجاد «ذهنیت مشترک اجتماعی» است


 «ساخت افکار عمومی» و ایجاد «ذهنیت مشترک اجتماعی» از مهم‌ترین وظایف روابط‌عمومی‌هاست که کمتر به آن توجه شده است.

دکتر حسن بشیر، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و استاد ارتباطات بین‌‌الملل با بیان این مطلب اظهار داشت: توجه به مدیریت افکار عمومی در روابط‌عمومی الکترونیک الزامات و پیش‌نیازهایی دارد که باید به آنها توجه شود. روابط‌عمومی در صدد است که بر اساس اهداف تعیین شده، محتوای تبلیغاتی و پیام‌رسانی خود را به گونه‌ای به مخاطبان مختلف برساند که آنان را با خود همسو و همدل سازد. بنابراین،‌ در این زمینه نوعی از «ساخت ذهنیت» که همان «ساخت افکار» ‌است، مورد نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر این حرکت «ساخت ذهنیت» به شکل طبیعی و غیر افراطی انجام گیرد، می‌تواند به عنوان یک جریان غالب فکری حداقل برای مدتی در میان مخاطبان ثبیت شود.

بشیر با اشاره به اینکه برای ایجاد «ذهنیت مشترک اجتماعی» ‌که نوعی از «ساخت افکار عمومی» است، روش مناسب را باید پیدا کرد، به تشریح برخی از این روش‌ها پرداخت و گفت: ابداع ایده مناسب و ممتاز برای سازمان برای تبدیل شدن آن به یک فکر عمومی، یکی از این روش‌هاست که این ایده باید از «وجهه کافی»، «هویت مناسب» و «معنای کافی» برخوردار باشد.

وی تولیدسازی ایده مزبور در اشکال مختلف قابل رمزگشایی توسط مردم را روش دوم ساخت ذهنیت توسط روابط‌عمومی عنوان کرد و اظهار داشت: این مرحله بسیار مهم است. در حقیقت، کدها و رمزهای استفاده‌شده در تولیدسازی ایده، باید به گونه‌ای باشند که مخاطبان مختلف بتوانند آنها را رمزگشایی کنند. عدم رمزگشایی کدهای مزبور می‌تواند نه تنها رابطه را با بن‌بست روبه‌رو سازد، بلکه نوعی از سوء‌تفاهم را نیز ایجاد کند.

این پژوهشگر حوزه ارتباطات، سومین روش مدیریت افکار عمومی توسط روابط‌عمومی را «توزیع‌سازی ایده به اشکال گوناگون و مفید» دانست و افزود: ابداع و تولید ایده ممتاز زمانی می‌تواند مؤثر باشد که توزیع‌سازی مفید داشته باشد. توزیع‌سازی ایده و در حقیقت پیام سازمان، عبارت از فرایند شناخت مخاطبان و چگونگی رساندن پیام مناسب برای آنان در زمان، مکان و موقعیت مطلوب است. این حرکت نیازمند چندین محور مربوط به «شناخت» است که باید مورد توجه قرار گیرند: «شناخت کافی مخاطبان»، «شناخت لازم موقعیت‌های زمانی و مکانی»،‌ «شناخت شیوه‌های مناسب اطلاع‌رسانی»، «شناخت چگونگی به‌کارگیری شیوه‌ها برای اطلاع‌رسانی»‌ و بالاخره «شناخت چگونگی تأثیرگذاری پیام بر مخاطبان».

بشیر «تنوع‌سازی پیام» را نیز روشی مؤثر برای شکل‌دهی افکار عمومی عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین روش‌های مؤثر در ایجاد افکار عمومی، ‌تنوع‌سازی پیام بر یک یا چند محور خاص مرتبط با یکدیگر که بتوانند همدیگر را تقویت کنند و استمراریت پیام در اذهان مخاطبان است .

وی فهم افکار عمومی، احترام به افکار عمومی، تعامل دائمی با افکار عمومی و ارزیابی مستمر افکار عمومی را از الزامات روابط‌عمومی‌ها برای موفقیت هدایت افکارعمومی دانست.

گفتنی است نهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با موضوع «روابط‌عمومی الکترونیک و مدیریت افکارعمومی» روز 27 اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت حضور در این همایش می‌توانند به وب‌سایت www.eprcenter.ir مراجعه کنند.

 

ستاد خبری

برای میلاد، شاعری از جنس شعر

 مرگ، میهمان «ناخوانده»

(برای میلاد، شاعری از جنس شعر)


میلاد را دیگر همه می شناسند. نه اینکه قبلا ناشناخته بود، اما اکنون بهتر او را درک می کنند و با اشعار وی انس بیشتری پیدا کرده اند. وی نیز از گذشته قامتی بلندتر پیدا کرده است و روحی سیال تر و شفاف تر. این خاصیت شعر است که اگر با آن زندگی کنی، همه ی زیبائی های آن در وجودت تجلی می یابند. در حقیقت، شاعر، خود «شعر» است، همانگونه که انسان یک «رسانه» است، با همه ی زیبائی های شعری، بی کم و کاست.

میلاد عرفانپور از همان طیف شاعرانی است که به «شعر» تبدیل شده است، و بهمین دلیل هر چه می گوید، روح شعری در آن موج می زند. گویی،‌ شعر بازنمایی دیگر گونه ای از خودش می باشد. سادگی، شیوایی، ظرافت و بلاغت زبانی، حساسیت تصویری، زیبایی و دل نوازی در سراسر شعر وی موج می زند. نه اینکه می خواهم از دانشجو، دوست و کسی که به مثابه فرزند به وی علاقمندم، اینچنین مبالغه کنم که ساحت شعر از این مغلطه ها به دور است. این نوشته نیز به گونه ای، یک شعر است که به جای وزن ظاهری، وزن روحی و معنوی دارد.

میلاد، اخیرا، کتابی به نام «ناخوانده» را در برابر دوستان و عاشقان شعر و ادب قرار داده است که رباعیات وی را تشکیل می دهد. رباعیات دیگر وی نیز، هر از چند گاهی در قالب کتاب منتشر می شوند و بیانگر رشد و تعالی مداوم این شاعر جوان و خوش ذوق می باشند. میلاد، همانگونه که جهان شعر در طی زمان گسترده تر می شود، روح شعری وی نیز در حال گسترش است. این قلمرو آنقدر فراخ و زیبا و دلنشین است که نمی توان آن را به تصویر بدل کرد و با حرکت خطوط مجسم نمود. خود شعر باید به داد چنین نمایش شاعرانه ای برسد و آن را با زبان دل ترسیم کند. و این همان چیزی است که میلاد، با قدرت، توانسته است که چنین کار سترگی را انجام دهد.

دال مرکزی گفتمان «ناخوانده»، «مرگ» است که به مثابه «میهمان ناخوانده» ناخواسته و ناگهان بر تن و روح آدمیان فرو می ریزد و دست آنان را برای سفر به جهان های دیگر می گیرد. آدمیان، در این دنیا، اگر با این میهمان ناخوانده مأنوس نباشند و همراه، قطعا به نوعی از گم راهی و ابهام دچار می شوند و زمانی که با آن گام بر می دارند، هم دنیایشان آباد می شود و هم جهان بعد از آن. بنابراین، در عین اینکه این میهمان «ناخوانده»‌ است، دقیقا، یک موجود «همیشه حاضر و موجود»‌ است.

بنا ندارم که «ناخوانده»‌ را در این چند خط از دل برخاسته و بر صفحه فرود آمده را محصور کنم، این خود نیازمند یک تحلیل عمیق گفتمانی است که کشف ناگفته های آن مهمتر از گفته هایی است که در این اشعار آمده است. این یک حدیث طولانی است و نیازمند یک لحظه ی شعری است که بر من نیز نازل شود و وحی گونه مرا به «حرای» میلاد که خود آن را چنین بیان می کند، وارد سازد.

از خاکم و با خاک برابر هستم

از هر چه شنیده اید کمتر هستم

اما دل خلوتم، حرایی دارد

من نیز به وسع خود، پیمبر هستم

و این پیامبری در شعر و ادب خود عالمی دارد که فصل مشترک آن در «الهام» است که خود گونه ای از وحی است، اگر در راستای خالق آن باشد.

میلاد، کتاب «ناخوانده» را با «سنگ» شروع می کند که تجسمی از خاک و گل است، و با «مرگ» به پایان می رساند که نشانه ی بارز آن همان «سنگ قبر»‌ است. بنابراین، ما از سنگ ایم و با سنگ مأنوس خواهیم بود و این نوعی دیگر از نوستالژی انسان در برابر عظمت خاک است که از خاکیم و با خاک همراه خواهیم شد.

میلاد چنین آغاز می کند.

چشمان من آفتاب را حس کرده ست

دل نازکی حباب را حس کرده است

سنگم ولی سنگ که افتاده به رود

سنگی که صدای آب را حس کرده است

و اینگونه، کتاب خود را با پایان می رساند.

آن لحظه که جان می رود از دست حسین!

دیدار تو آخرین امید است، حسین!

تا همت عشق است چرا منت مرگ؟

باید به شهیدان تو پیوست، حسین!

پس آن سنگ که، سنگی است با احساس و روحی لطیف، که آب را درک کرده است، آبی است که منشأ حیات است ولی مرگ را به بازی گرفته است. این را در پایان نیز بخوبی مجسم کرده است که چرا مرگ به بازی گرفته شده است و منت آن کشیده نمی شود. چون همراه با شهیدان حسین (ع) شده است. شهیدانی که شهادت را و نه مرگ را بر خوردن «آب» با منت ترجیح دادند. می بینید که چگونه این روح عروج کرده است و به چه زیبایی در حال پر کشیدن است. من، همه این زیبایی را حس می کنم، لمس می کنم و در آن غرق شده ام.

قطعا، این «ناخوانده» را بزودی با شیوه ای که خود معتقدم همچون شعر از واقعیت تحلیلی برخاسته است و روانی و سیالی معنایی دارد، تحلیل خواهم کرد، اما زمانی که این کتاب را با دقت خواندم، این ابیات بر زبانم جاری شد که به خود میلاد، کسی که به مثابه فرزند خود وی را دوست دارم، تقدیم می کنم. قطعا، این دل نوشته، انعکاسی از روح شعری وی است که به گونه ای دیگر بازتاب نموده است. امیدوارم که پیوندی فراتر از گذشته با وی به وجود آورد.

ای مرگ تو سالها مرا می خواندی

از خویشتن خویش مرا می راندی

با اینکه بهمراه تو بودم همه عمر

از قافله ی من تو چرا واماندی؟

*****

مرا با تو هزاران گفتگو بود

دمی خاموش و گاهی، های و هو بود

تو آن روزی که بر من می وزیدی

جهان ناگه، مرا، بی رنگ و بو بود

****

حسن بشیر

تهران- یکشنبه 21/2/1393