وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

دعاکردی

دعاکردی

دعـای ندبـه که خواندم، مرا صـدا کردی

و با مسـاحت عشـق خـود آشـنا کردی

درون واژه اگـر دل تپیـد با معنـا

تو دست دل بگرفتی و با خدا کردی

به وعده های فرج چون وفا نمودم من

تو هم به عصر ظهورت چنین وفا کردی

تو دست این همه عاشق گرفته ای با عشق

به سوی خویشتن خویش رهنما کردی

اگر ز نام تو دشمن چنین به وحشت هست

ز لشکر عاشق که خود به پا کردی

اگر دعای فرج خوانده ام بهمراهت

تو نیز همره من با دعا، دعا کردی

*****

حسن بشیر- تهران

جمعه- 30/8/93

                                    

تمجید بشیر از دکتر شکرخواه


سه رکن روابط عمومی پاسخگو از زبان دکتر روستا؛

تمجید بشیر از شکرخواه








همشهری آنلاین

تاریخ : یکشنبه 27 مهر 1393 - 20:52:49 کد مطلب:275268

سرویس خبری: ارتباطات > روابط‌ عمومی


دکتر روستا استاد دانشگاه شهید بهشتی، با تبیین الزامات و اهداف روابط عمومی پاسخگو گفت: سه رکن روابط عمومی پاسخگو «پاسخ یافتن»، «پاسخ دادن» و «پاسخگو بودن» به انواع مخاطبان برای هم‌فهمی، هم‌پذیری، تقویت منزلت و خوشنامی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، دکتر احمد روستا روز یکشنبه در یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران، مهمترین نکته در روابط عمومی را واکنش و پاسخگویی سریع به خواسته‌ها، انتظارات، پرسش‌ها و پیام‌ها عنوان کرد و روابط عمومی جدید را نیازمند ارتباط فراگیر برای مدیریت برند فراگیر از طریق پاسخگویی، سخنگویی و درستگویی دانست و افزود: پاسخگو بودن مسئولانه به مخاطبان برای ماندگاری و خوشنامی است.


دکتر روستا با تأکید بر فراگیر بودن ارتباط، اظهار داشت: مدیریت ارتباط فراگیر به معنای برقراری، بهره‌برداری، نگهداری، کنارگذاری و بازگذاری ارتباط با انواع مخاطبان در انواع محیط‌های سنتی و مجازی و با انواع رسانه‌ها و روش‌های موجود و جدید است در حالی که گاه رویکردها در برقراری ارتباط، خودخواهانه و ضعیف و مبتنی بر شیوه‌های گذشته است.


عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با یادآوری عوامل روابط عمومی در یک سازمان که شامل صاحبان مدیران، مشتریان، رسانه‌ها، ذی‌نفعان، تأثیرگذاران، مردم، مسئولان و دولتمردان می‌شود، به شرایط، ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های هر کدام از این عوامل اشاره کرد و گفت: روابط عمومی باید پاسخ‌یابی و پاسخ‌گویی به این عوامل را فراخور ویژگی‌هایشان تمرین کند.


وی با طرح شعار «پاسخگو باشیم تا ماندگار شویم»، گفت: پاسخگو ماندن نیز موضوع مهم دیگری است که تداوم توانمندی، علاقمندی و پایبندی به پاسخ یافتن و پاسخ دادن به مخاطبان گوناگون چه در دنیای سنتی و چه در دنیای مجازی جهت ماندگاری و نیکنامی است چون آخر روابط عمومی، ماندگاری و نیکنامی و منزلت و شأن است.


دکتر روستا، رفتارشناسی مخاطبان، دارا بودن استراتژی و راهبرد، دگرگون کردن ساختارها و فرآیندهای کهنه، دارا بودن سیستم، بهره‌گیری از منابع انسانی مجهز و حرفه‌ای، تغییر سبک مدیریت در روابط عمومی، گوش دادن فعال (پرسش و پاسخ)، راهنمایی و مشاوره دادن، پذیرش اشتباهات و واقعیت‌ها، اقدام، قدردانی و سپاسگذاری و رصد اثربخشی کار روابط عمومی را از الزامات روابط عمومی پاسخگو دانست و تصریح کرد: با سبک ثابت و یکنواخت نمی‌توانیم در فضای نوین حرکت کنیم.


عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی همچنین از ایجاد رضایت، کسب موفقیت، برتری، پایدار ماندن و کسب پشتیبانی اجتماعی به عنوان اهداف روابط عمومی پاسخگو نام برد.


بر طبق این گزارش، در ادامه این مراسم، دکتر حسن بشیر عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران در سخنان کوتاهی درباره بنیانگذار روزنامه نگاری‌آنلاین گفت: دکتر یونس شکرخواه، همچنان که به گفته خود دغدغه آینده را ندارد، به روز و به ساعت هم به گذشته و هم به آینده منتها از منظر لحظه و موقعیت و حقیقت می‌نگرد؛ خیلی بسیط و ساده و همین‌طور که هست نشان می‌دهد.


وی افزود: دکتر شکرخواه همیشه با حق و حقیقت و طبیعی و بسیار بسیط و ساده - نه با ساده‌انگاری - و بدون حاشیه‌سازی و غل و غش با حقایق زندگی می‌کند.


لینک مطلب:

http://www.hamshahrionline.ir/details/275268


 

بخش دوم مصاحبه دکتر بشیر با روزنامه خراسان درباره ابلاغیه رهبری در حکم آغاز دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی

بررسی اولویت های هفت گانه ابلاغیه رهبری درحکم آغاز دورجدید فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی

اولویت های 6 گانه برای ترسیم نقشه فرهنگی

روزنامه خراسان

مورخ پنج‌شنبه 8/8/1393

شماره انتشار 18822

خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1393/08/08 شماره انتشار 18822

نویسنده: محمدعلی ندائی 

m.nedaee@khorasannews.com

 

رهبرمعظم انقلاب اسلامی در حکم آغاز دوره  جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی ،7 اولویت را برای شورا تعیین کردند. روز گذشته در گفت وگو با دکترحسن بشیراستاد ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) بند اول از این اولویت ها بررسی شد. در نوشتار امروز دکتر بشیر 6 بند دیگر را تحلیل کرده است. به گفته وی رهبرانقلاب در این اولویت ها نقشه فرهنگی سال های آینده شورا را ترسیم کرده اند:

 

خراسان: تحلیل شما از اولویت های دیگر به ویژه بندهای مربوط به مسائل فرهنگی چیست؟

 

ادامه مطلب ...

بخش اول مصاحبه دکتر بشیر با روزنامه خراسان درباره ابلاغیه رهبری در حکم آغاز دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی

بررسی اولویت های هفت گانه ابلاغیه رهبری در حکم آغاز دوره جدید شورای انقلاب فرهنگی

اجرا ونظارت برمصوبات مغفول مانده است

 

روزنامه خراسان

مورخ چهارشنبه 1393/08/07

شماره انتشار 18821

نویسنده: محمدعلی ندائی m.nedaee@khorasannews.com

 

اولین اولویتی را که رهبرانقلاب در حکم آغاز دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین کردند ، پی گیری و تسریع در اجرای مصوبات شوراست . سوالی که دراین باره مطرح می شود این است که اجرانشدن مصوبات شورا ازچه علل وعواملی ناشی شده است ؟ درگفت وگویی با دکتر حسن بشیر دانشیار رشته فرهنگ وارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) به آسیب شناسی مصوبات شورا پرداختیم.

 

خراسان: رهبرمعظم انقلاب دربند اول حکم آغاز دوره جدید فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی برتحقق واجرای سریع وکامل تصمیمات ومصوبات وپی گیری آن ها تاحصول نتیجه کامل تاکید کردند. سوال این است که علت اجرایی نشدن مصوبات یا ضعف درعرصه اجرا چیست وچگونه می توان این مشکل را برطرف کرد؟

 

ادامه مطلب ...

شیخ اخلاق

شیخ اخلاق

منبع: روزنامه ایران

کد خبر: 35735تاریخ: 1393/8/7 00:00

 

دکتر حسن بشیر

رئیس سابق دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)


حضرت آیت‌الله مهدوی کنی، بیش از آنکه یک شخصیت سیاسی باشد، یک شخصیت فرهنگی و اخلاقی است. معظم له تجسم اخلاق بود. اخلاق فضیلت محور که اخلاق ناب اسلامی است در شخصیت وی تجسم یافته بود و به‌همین دلیل این توفیق را پیدا کرد که در تاریخ معاصر یکی از مؤثرترین شخصیت‌هایی باشد که جامعه ساز، فرهنگ ساز و انسان ساز است. اینجانب از همان آغاز انقلاب اسلامی در مجالس سخنرانی معظم له شرکت می‌کردم، بویژه زمانی که در زمین وسیع ساخته نشده تقاطع خیابان‌های ولیعصر و طالقانی، مراسم شب قدر برگزار می‌شد و چه شب‌های معنوی بودند. آن زمان نمی‌دانستم که روزی در خدمت ایشان و دانشگاهی که بنیانگذاری کرده بودند، مشغول انجام وظیفه خواهم شد. از همان آغاز، به عظمت روحی و اخلاقی این شخصیت بزرگوار پی‌بردم و این آشنایی نزدیک هشت سال به‌طول انجامید.

اخلاق بلند و حسنه ایشان نه تنها در ارتباط با افراد مختلف تجلی می‌یافت، بلکه در سایر زمینه‌های مدیریتی، سیاسی و اجتماعی نیز به‌خوبی دیده می‌شد. در زمانی که افتخار این را داشتم که سه سال به عنوان رئیس دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات خدمت نمایم، هیچ‌گاه در اخلاق مدیریتی ایشان نکته‌ای که حاکی از سلطه و بزرگ بینی و امثالهم باشد را نه تنها ندیدم، بلکه تواضع، مهربانی، محبت، مشورت و پذیرش دیدگاه‌های متفاوت نشان از مدیریت اخلاقی وی داشت که در همه اعمال و رفتار معظم له تجلی می‌یافت.

در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی ایشان، «اخلاق»، محور بود. هیچ‌گاه اخلاق را به خاطر منافع و گرایش‌های سیاسی زیرپا نمی‌گذاشتند و دانشگاه امام صادق(ع) که می‌توانست به یک قطب سیاسی تبدیل شود، به دلیل همین خصلت اخلاقی، هیچ وقت بجز یک پایگاه علمی و دانشگاهی رنگ دیگری به‌خود نگرفت. در جلساتی که گاه به‌گاه در خدمت ایشان می‌رفتم، این ویژگی را به‌خوبی در رفتار ایشان می‌دیدم، رفتاری که حاکی از بزرگی و فراتر از مقام‌های دنیوی بود. در حقیقت، این روح بزرگ ایشان بود که به این مقام‌ها و پست‌ها معنویت و بزرگی می‌داد، چه در حوزه علم، چه در حوزه سیاست و چه در حوزه مسئولیت‌های اجرایی. خداوند متعال این شخصیت الهی، روحانی عالیقدر و پدر معنوی را با پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار (علیهم السلام) و همه صالحان محشور گرداند و در روز قیامت شفیع ما قرار دهد.

 

جایگاه روابط‌عمومی در عصر اینترنت، مصاحبه روزنامه ایران با دکتر حسن بشیر

 

جایگاه روابط‌عمومی در عصر اینترنت

گفت‌وگوی روزنامه ایران با دکتر حسن بشیر دبیر کمیته علمی یازدهمین همایش روابط‌عمومی‌های ایران

منبع: روزنامه ایران

شماره: 5776، شنبه 3 آبان 1393

مریم جهان‌پناه

 

مدت زیادی نیست که روابط‌عمومی‌های ایران در سطوح عالی، همایش و کنگره و نشست علمی پی‌درپی برگزار می‌کنند. نخستین پرسش برای مخاطب عمومی این است که تا چه‌ اندازه چنین جشنواره‌هایی اهمیت دارند. به‌تازگی نیز یازدهمین همایش روابط‌عمومی‌ها جایزه خود را که به جایزه «دکتر نطقی» پدر علم روابط‌عمومی ایران شهرت دارد، تقدیم دکتر یونس شکرخواه، روزنامه‌نگار و استاد علوم ارتباطات کرد.گفت‌وگوی زیر با دکتر حسن بشیر، دبیر کمیته علمی یازدهمین همایش روابط‌عمومی‌ها به جایگاه روابط‌عمومی‌ها و لزوم همایش‌های پی‌درپی در این زمینه می‌پردازد.

 

ادامه مطلب ...