وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

سرفصلهای درس ارتباطات بین الملل و میان فرهنگی-مدیریت تهران-۱۳۸۸

سرفصلهای درس ارتباطات بین الملل و میان فرهنگی

کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت- دانشگاه تهران

نیمسال اول- 1388

نام درس: ارتباطات بین الملل و میان فرهنگی

تعداد واحد: 3

نوع واحد: نظری

مدرس: دکتر حسن بشیر

تلفن مستقیم: 88094913 ، تلفن همراه:‌ 09122574418  

پست الکترونیکی: drhbashir@gmail.com

سایت: www.hbashir.blogsky.com

درآمد:

این درس شامل دو حوزه مطالعاتی "ارتباطات بین الملل" و "ارتباطات میان فرهنگی" است که در 16 جلسه ارائه خواهند شد. توجه به مفاهیم اساسی این دو حوزه مطالعاتی، ساختارها و کارکردها از اهم موضوعاتی است که مورد مطالعه و بررسی قرار خواهند گرفت.

ادامه مطلب ...

درس مطالعات میان فرهنگی-دانشگاه امام صادق (علیه السلام)-۱۳۸۸

باسمه تعالی

درس مطالعات میان فرهنگی

دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

دانشگاه امام صادق _(علیه السلام)

نیمسال اول- 1388

شماره درس: 356034

تعداد واحد: 2

پیش نیاز: 356013 و 356010

مدرس: دکتر حسن بشیر

پست الکترونیکی: drhbashir@gmail.com

آدرس سایت: www.hbashir.blogsky.com

هدف از درس:

در این دوره تاکید بر درس مطالعات میان فرهنگی از حوزه رو به رشد ارتباطات بین المللی و میان فرهنگی است. در این درس ضمن ارائه تاریخچه ای از تحولات مزبور و ظهور مطالعات مربوط به ارتباطات بین الملل و میان فرهنگی، به چهار حوزه اصلی مربوط به این مطالعات  یعنی تحیل مفاهیم، مطالعه نظریات، بررسی دیدگاه اسلامی و آسیب شناسی موانع پرداخته خواهد شد.

ادامه مطلب ...

بازنمائی ایران وحشت در گفتمان های رسانه ای غرب

مقالات نشست گفتمان سازی کتاب شد 

در این کتاب مقاله بنده با دانشجوی خوب و کوشا آقای مرتضی جاسبی 

از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده صدا و سیما 

با عنوان: رابطه بین نگاه وحشت و تصویر وحشت؛ بازنمایی ایران وحشت در گفتمان‌های رسانه‌ای غرب 

چاپ شده است. 

همشهری آن لاین خبر تفصیلی آن را داده است. 

ملاحظه فرمایید 

http://www.hamshahrionline.ir/News/?id=94623

شرح درس نقد و تحلیل برنامه های رادیو و تلویزیون- ۱۳۸۸

باسمه تعالی

شرح درس نقد و تحلیل برنامه های رادیو و تلویزیون

برای دانشجویان دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

دانشگاه امام صادق (ع)

(نیمسال اول سال تحصیلی- 1388)

مدرس: دکتر حسن بشیر

پست الکترونیکی: drhbashir@gmail.com

سایت: www.hbashir.blogsky.com

تلفن: دفتر: 88094913    همراه: 09122574418

اقدامات پژوهشی 

1.    خلاصه کردن یک کتاب مربوط با موضوع درس. این کتاب می تواند از فهرست منابع و  کتاب های ضمیمه انتخاب شود. چنانچه دانشجویان محترم کتاب دیگری در نظر داشته باشند می توانند با استاد درس هماهنگ نمایند. این خلاصه باید همراه با امتحان نیم ترم ارائه گردد.

2.    تهیه یک مقاله علمی درزمینه نقد و تحلیل یک برنامه رادیویی و یا تلویزیونی. این مقاله باید از همان هفته های اول درس آغاز و به تدریج با پیشرفت درس نقد و تحلیل تکمیل شود. در این فرآیند دانشجویان نسبت به تکمیل و تعدیل هر چه بیشتر مقاله با همکاری استاد اقدام و نهایتا در روز امتحان پایان ترم مقاله را ارائه نمایند. برای اجتناب از هر گونه تاخیر، شایسته است که دانشجویان به شکل مداوم و روزانه مقاله مزبور را تکمیل نمایند.

ادامه مطلب ...

معرفی پنج سخنران اصلی اولین همایش بین المللی روابط عمومی 2

در صورتی که این خبرنامه به صورت ناخواسته ارسال می شود و یا تمایل به لغو عضویت در آن دارید، روی گزینه مقابل کلیک کنید: Unsubscribeاین خبرنامه از طریق سیستم خبرنامه سایت وبگذر ارسال شده است
WebGozar.com | وبگذر، ارائه دهنده ابزارهای وب فارسی برای سایت ها
 

 

پنج سخنران اصلی اولین همایش بین المللی روابط عمومی2 معرفی شدند

دکتر سید وحید عقیلی

دکتر حسن بشیر

دکتر حسین افخمی

دکتر یونس شکرخواه

دکتر علی اکبر جلالی

 

29 برنامه کاربردی اصلی فیس بوک  برای متخصصین روابط عمومی

کارگزار روابط عمومی- از زمانی که فیس بوک API خود را آغاز کرد? بیش از 4 هزار برنامه کاربردی برای کاربران آن ایجاد گردید. در نتیجه? سایت شبکه اجتماعی تلاش کرده است که یکی از پرترافیک ترین شبکه ها شود. مقاله هفتگی تجارت اخیرا  گزارشی از چگونگی به کاربردن علایق استخدام شدگان در تریبون های شبکه اجتماعی برای تقویت جوامع و شرکت های آنلاین ارایه داده است.  

اگر شما در روابط عمومی صاحب تخصص هستید? باید در فیس بوک صفحه ای داشته باشید? در غیر این صورت سعی کنید تا این پدیده را در یابید.  بسیاری از همکاران من از آن برای حفظ روابط تجاری و شخصی خود استفاده می کنند. ?من با توجه به این موضوع یک لیست 29 موردی از برنامه های کاربردی اصلی فیس بوک برای متخصصین روابط عمومی تهیه کرده ام که بتوانند از آن برای به حداکثر رساندن ارزش و اعتبار این سایت شبکه اجتماعی بهره بگیرند. این ابزار به شما یاری می رسانند تا تبادل اطلاعات کنید و اطلاعات خود را در اختیار دیگران بگذارید. رویداد ها را عمومی کنید? تاثیرگذاری خود را بررسی نمایید و البته در شبکه خود چیزهای بیشتری در مورد مردم بیاموزید:

 

 

پنج کارگاه آموزشی ویژه مدیریت روابط عمومی برگزار می شود

7 شهریور 1388- مدیریت روابط عمومی? مدیریت ارتباط با رسانه ها? مدیریت انتشارات? مدیریت تبلیغات اینترنتی و مدیریت روابط عمومی الکترونیکی از جمله عناوین این کارگاه هاست که همزمان با برگزاری اولین همایش روابط عمومی 2 برگزار می شود.

 

 

 

مالزی سرزمین سرعت در تحولات

 حضور در سرزمین مالزی در چارچوب سمینار علمی و بین المللی روابط عمومی و ارتباطات کشور های اسلامی منطقه? فرصتی بود تا سرعت بسیار زیاد توسعه و رشد را در تمامی عرصه های علمی و اجتماعی آن کشور از نزدیک لمس کرد. جهش اقتصادی مالزی? اینک بگونه ای است که تحیر و تحسین هر بیننده ای را به خود جلب می کند ...

 

 

مهلت ثبت نام در اولین همایش  بین المللی روابط? ?عمومی2 تمدید شد
مهلت ثبت نام در اولین همایش  بین المللی روابط? ?عمومی2 تمدید شد و علاقه?مندان به شرکت در همایش و کارگاه های تخصصی تا آخر شهریور ماه 1388 برای ثبت نام فرصت دارند.

 

 

چهارمین سفر علمی روابط عمومی ایران به مالزی آذرماه 88 برگزار می شودچهارمین سفر علمی کارگزاران روابط عمومی ایران به کشور مالزی  توسط موسسه کارگزار روابط عمومی با همکاری انستیتو روابط عمومی مالزی و فاپرو از 1 الی 8 آذرماه ماه سال جاری (1388) برگزار می شود.

 

 

فراخوان بخش رقابتی اولین همایش بین المللی روابط عمومی2
این بخش شامل انتخاب روابط عمومی الکترونیک برتر? وب سایت برتر? وبلاگ تخصصی و سازمانی برتر? اینترانت برتر? خبرنامه الکترونیکی برتر و پادکست برتر می باشد.
در این رقابت با رای هیات داوران در هر بخش? سه اثر برتر از تهران و سه اثر برتر استانی برگزیده می شود.
روابط عمومی های علاقمند به شرکت در این بخش می بایست? ضمن معرفی نشانی وب سایت و وبلاگ? یک نسخه سی دی حاوی هر یک از بخش های یاد شده را به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.
توجه: آثار ارسالی باید در طول سال 1387تولید شده باشد- مهلت ارسال آثار به بخش رقابتی همایش حداکثر تا تاریخ سی ام مهرماه 1388 است.

سایت کنفرانس : www.iranpr.org

 

تلفن تماس : 88210281- 09121938419 (021)                                                                پست الکترونیک: info@iranpr.org

 
 

چکیده مقاله «هنر از دیدگاه رهبری»

هنر از دیدگاه رهبری

 دکتر حسن بشیر[1]

ابوذر زارع درخشان، حسین همازاده ابیانه[2]

چکیده:

همان گونه که یکی از شروط مهم پایایی و ماندگاری هر پیام، جای گرفتن در قالب های هنری است، برای انتقال مفاهیم متعالی و غنی اسلامی نیز گریزی از استفاده از ابزار هنر نیست.   

انقلاب اسلامی با ادعای جامعیت در تمام زمینه های فردی و جمعی و برای صدور اندیشه های خود سخت نیازمند ابزار هنر است. عمق این نیاز آن گاه روشن تر می شود که جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی در برابر ایدئولوژی هایی که علی رغم کثرتشان در مبنای اومانیستی شان مشترکند، درک شود و در راه انتقال اندیشه های والای انقلاب به نسل های آینده و همچنین صدور آنها به دیگر حوزه های جغرافیایی و معرفتی «هنر» یکی از بهترین ابزارهاست چرا که هنر «زبان مشترک تمامی انسان ها» است.

با در نظر گرفتن این نکته و با تاکید بر سطح گسترده مطالعات رهبری و صاحب نظر بودن ایشان در عرصه هنر و ادبیات ایران و ضرورت انجام پژوهشی در آثار معظم له به منظور یافتن جایگاه هنر و تبیین خط مشی های ارائه شده امری ضروری می نماید.

این پژوهش کوشیده است با توجه به تاثیرگذاری بی اندازه هنر در فرهنگ عمومی و جایگاه تولید کننده این متون، حرکتی در راستای استخراج اهداف و خط مشی های ترسیم شده توسط رهبری برای هنر و هنرمندان انجام دهد.

 کلید واژه ها: خامنه ای، مقام معظم رهبری، هنر، هنر اسلامی، تحلیل محتوا

[1] - عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع). bashir@isu.ac.ir

[1] - دانشجویان کارشناسی ارشد پیوسته دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) homazadeh@isu.ac.ir و zared@isu.ac.ir

 

(مقاله کامل را در شماره 33 دوفصلنامه نامه صادق، دانشگاه امام صادق (ع) ملاحظه فرمایید)

انتشار شماره ۳۳ نامه صادق

 

مجله نامه صادق شماره 33 منتشر ‌شد.

 

به نقل از مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (ع) شماره 33 نامه صادق

منتشر گردید.

دوفصلنامه علمی– تخصصی نامه صادق با همکاری مشترک

مرکز تحقیقات و دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات

و به همت اداره نشریات چاپ و منتشر ‌می شود.

در این شماره که دبیر آن جناب آقای دکتر امید علی مسعودی است، مقالات

ذیل منتشر شده اند.
 

هنر از دیدگاه رهبری : دکتر حسن بشیر/ ابوذر زارع درخشان / حسین همازاده ابیانه

 

چالش‌ها، فرصت‌ها و چشم‌انداز مطبوعات ایران: شعبانعلی بهرامپور/ دکتر سیدمحمد مهدی‌زاده

 

 

دین و نظریات تأثیر رسانه؛ کنکاشی در متون موثق اسلامی و نظریات رسانه‌ای: امیرعبدالرضا سپنجی/ دکتر حسینعلی افخمی

 

روش‏شناسی و تحلیل ایدئولوژی در متون ارتباطی : دکتر حمید عبداللهیان/ لیلا منفرد

 

 

جامعه‌شناسی معرفتی آمریکایی و ارتباطات میان فرهنگی: دکتر ابراهیم فیاض

 

 

رسانه‌های کوچک: دکتر مسعود کوثری

 

 

آموزش الکترونی؛ آینده نگری کشورهای در حال توسعه و دانشگاه مجازی: دکتر امیدعلی مسعودی

 

 

معرفی کتاب: «رسانه ها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس: ماهیت و آینده نگری» اثر دکتر محمد بن عوض المشیخی : دکتر حسن بشیر

 

 

 

 

برای تهیه این مجله به اداره نشریات مرکز تحقیقات دانشگاه مراجعه فرمایید.

 

                                                          http://rcu.isu.ac.ir                               

 



 

عکس ها و چکیده مقالات چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ویژه نامه چهارمین همایش روابط عمومی الکترونیک 

با عکس و چکیده مقالات 

در سایت ذیل: 

 http://www.e-pr.ir 

 

Image Hosting