وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

انتشار بیست و هشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات

بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- شهریور ماه 91- آمد



بیستوهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- شهریور ماه 91ـ  با 5 پرونده اختصاصی در موضوعات مدیریت رسانه،‌ جامعه اطلاعاتی،‌ ورزش،‌ رسانه و تلویزیون منتشر شد. این ماهنامه از اول شهریور ماه قابل تهیه است.

«رسانه‌«را دریابیم،‌عنوان سرمقاله به قلم امیر عباس تقی‌پور مدیرمسؤول ماهنامه است که به بررسی نحوه اطلاعرسانی رسانه ملی در مورد زلزله آذربایجان شرقی و انتقادات و هجمه‌های وارد شده بر آن، پرداخته است.

وی در بخشی از سرمقاله خود نوشته: متأسفانه خطای صداوسیما در انعکاس صحیح و مناسب اخبار زلزله فضایی را در کشور ایجاد کرد که شایسته جامعه ایرانی نبوده و فضا را برای سوء استفاده گروهی فراهم آورد و شاید بتوان این موضوع را بهانه‌ای برای تسویه حساب گروه‌هایی خاص قلمداد کرد.

حسن بشیر نیز در صفحات تحلیل‌ گفتمانی رسانه‌های بیگانه، تلاش کرده که جریان‌های کلان خبری یا جریان‌سازی‌های هدفمند خبری را مورد شناسایی دقیق‌تر و گفتمان‌های حاکم بر آنها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد. آنچه در این تحلیل با عنوان « دیپلماسی جریان‌سازی خبری» آورده شده است، فقط نمونه‌هایی از هزاران خبری است که در حوزه‌های «تحریم» و «جنگ»، به عنوان نمونه، درباره ایران آمده و به یک جریان‌سازی بزرگ خبری در سطح جهانی تبدیل شده است. در این زمینه مطالب منتشر شده در رسانه‌های لزکو فرانسه در تاریخ 13 مرداد 1391، ورلد تایم آمریکا در تاریخ 11 مرداد 1391 و واشنگتن پست آمریکا در تاریخ 3 مرداد 1391 در مورد رویکردهای گفتمانی‌ رسانه‌های بیگانه درباره جریان سازی خبری «تحریم» و همچنین مطالب منتشر شده در رسانه‌های النهار لبنان در تاریخ 13 مرداد 1391 و ورلد تایم آمریکا در تاریخ 11 مرداد 1391 درباره جریان سازی خبری «جنگ» مورد بررسی قرار گرفته است.

اما برگزاری نشست سران جنبش عدم تعهد بهانه‌ای برای  گفت‌وگو با محمدرضا مجیدی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو شده است. در این گفت‌وگو دانشیار گروه مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران گفته: گروه عدم تعهد می‌تواند به دموکراتیک کردن فضای رسانه‌ای جهان کمک کند.

گفت‌وگو با حسام‌الدین آشنا استاد ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) در مورد عملکرد صداوسیما از دیگر مطالب این ماهنامه است که در صفحات «گفت‌وگوی ویژه» منتشر شده است. خوانندگان ماهنامه می‌توانند، انتقادهای جدی او به وضع صداوسیمای فعلی و راهکارهای توسعه فضای رسانه‌ای تلویزیونی و رادیویی را در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات بخوانند. دکتر آشنا در این گفت‌وگو صداوسیما را یک شرکت زیان‌ده دانسته که ورشکستگی‌اش را اعلام نمی‌کند.

ورزش؛ حلقه‌هایی برای ارتباط

در بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات که به مدیریت نگین حسینی پژوهشگر ارتباطات و نوشته‌ها و ترجمه‌هایی از وی، پیمان جبلی، علی اکبر عبدالرشیدی، شهلا حسینی، محمد سروی زرگر و  محمود دهقان طزرجانی تهیه شده، موضوع المپیک و ارتباطات مورد توجه قرار گرفته است. دستاوردهای حضور اسکار پیستوریوس دونده دارای معلولیت در المپیک لندن 2012 با عنوان  اُلمپینِی برای شکستن حلقه‌ها، المپیک از دیدگاه روابط بین‌الملل، حلقه‌های طلایی فرصت، راه دشوار ورزشکاران عرب تا المپیک لندن 2012، جنگ بدون شلیک، راه دشوار ورزشکاران لیبی تا المپیک لندن، نگاهی به حضور زنان مسلمان در المپیک لندن 2012، نگاهی به بازتاب رسانه‌ای نخستین حضور زنان عربستان در المپیک، مسابقات رسانه‌های ا جتماعی، ساخت ارتباطی -تاریخی المپیک و المپیک لندن و حامیان مالی، عناوین مطالب این پرونده است.

تلویزیون؛ مقابله طنازانه با ماهواره

آرش محبی در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات مسؤولیت انتشار پرونده‌ای را عهده‌دار شده است که به بررسی تمسخر برنامه‌های ماهواره‌ای در برنامه تلویزیونی «خنده بازار» می‌پردازد. بازاری برای حراج اعتبار سیما نوشته آرش محبی، گفت‌وگوی مصطفی مسجدی آرانی با شهرام شکیبا و انتقاد وی از مسخره کردن برنامه‌های ماهواره‌ای در سیما و نهضت «تیرامیسو»خوری! نوشته گیتی صفرزاده سردبیر گل‌آقا از جمله مطالب این ژرونده است. همچنین در این پرونده، برنامه خنده بازار از نگاه ارتباطاتی‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته است. در این نظرخواهی سه پرسش با اصحاب رسانه، فعالان و تحصیل‌کرده‌‌های این حوزه در میان گذاشته شده تا نظرات آنها درباره اثرگذاری مسخره کردن برنامه‌های ماهواره‌ای در سیمای جمهوری اسلامی به‌ویژه برنامه خنده بازار دانسته شود. علیرضا کتابدار، ابراهیم بهشتی، نیلوفر مهتدی، مسعود لقمان، فرنازفیضی، علیرضا شیخ‌رودی، حمید سلیمانی، مسعود بربر، علیرضا حسینی، بهاره محبی، زهرا علی‌اکبری و مهشید ستوده به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند.

مدیریت رسانه؛ نقش رسانه‌ها در یک کودتا

نقش رسانه‌ها در یک کودتا تلاشی زیر نظر منوچهر دین‌پرست است تا از منظر رسانه به  ماجرای کودتای حکومت شاهنشاهی علیه دولت مصدق بپردازد. رادیو در روز کودتا نوشته وی، نگاهی به عملکرد رادیو «بی‌بی‌سی» در وقایع منتهی به مرداد 1332 نوشته محسن آزموده، گفت‌وگوی منصوره قنبرآبادی با مسعود کوهستانی‌نژاد درباره نقش مطبوعات در کودتای 28 مرداد و رسانه‌های پس از کودتای 28 مرداد؛ از خزان تا رانت نوشته محمد صادق جنان‌صفت از مطالب این پرونده است.

رسانه؛ داستان استراتژی

چرا ما نیازی به استراتژی نداریم و استراتژی دردی از دردهای درمان‌پذیر ما را دوا نخواهد کرد؟ پرسش اصلی رضا قربانی و همکارانش در مورد دلایل مشخص نبودن راهبرد رسانه‌های کشور در پرونده رسانه این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است.

داستان استراتژی نوشته وی، چرا روزنامه‌ها باید استراتژی داشته باشند؟ رهبری استراتژیک در سازمان‌های رسانه‌ای نوشته ابوالفضل دانایی، مطالعه انتقادی طرح نظام جامع رسانه‌های همگانی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: سیاست ارتباطی متأخر جمهوری اسلامی در تحول نظام حقوقی رسانه‌ها نوشته مشترک علی جعفری و سید علی محسنیان، گری همل درباره بزرگ‌ترین چالش‌های مدیریتی عصر حاضر چه می‌گوید و این گفته‌ها چه ربطی به ما دارد: سال‌هاست که مسأله مدیران رسانه تغییر کرده است نوشته فاطمه پورمعصوم، گشتی در جنگل استراتژی نوشته مریم بورقانی فراهانی، گفت‌وگوی مریم محبی  با علی‌اصغر محکی با عنوان چرا روزنامه‌نگاران ما استراتژی ندارند؟ صدای آمریکا در گرداب سیاست‌های BBGنوشته فاطمه پورمعصوم و BBC  از منظرنگاه استراتژیک: آنچه یک رسانه را رونق می‌بخشد نوشته محمدجواد هنرمندساری، مطالب این پرونده را شامل می‌شوند.

جامعه اطلاعاتی؛ ارتباطات علم از مراکز دانش تا دولت‌ها

بررسی جایگاه «ارتباطات علم» در ایران و ضرورت تأسیس رشته دانشگاهی در این حوزه، در پرونده جامعه اطلاعاتی بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات و با مدیریت سید تقی کمالی، مورد توجه قرار گرفته است.

ارتباطات علم و جای خالی آن در مراکز دانش نوشته سیده زهرا اجاق، بررسی الزام‌های ارتباطات علمی در عصر اطلاعات در گفت‌وگوی سید تقی کمالی با مهدی زارع، نگاهی بر اهمیت و جایگاه ارتباطات علمی در دانشگاه‌های جهان؛ به کرسی نشستن یک اندیشه علمی نوشته مهدی فولادگر، گفت‌وگوی نجیبه محبی با سیدمحمدامین قانعی‌راد رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران با تیتر گسترش جامعه دانایی‌بنیاد از گسترش دولت دانش‌مبنا تفکیک‌ناپذیر است و درک ضرورت و اهمیت مطالعه ارتباطات علمی نوشته شهناز خزایی عناوین مطالب این پرونده است.

همچنین، آگاه شدن ممنوع! یادداشت محمد دشتی به بهانه انتشار کتاب «نظریه سواد رسانه‌ای؛ رهیافتی‌شناختی»  توسط انتشارات سیمای شرق و گفت‌وگوی وی با محمد سلطانی‌فر یکی از مترجمان این کتاب با تیتر سطحی‌نگری، ابتذال و شناخت نادرست از واقعیت از مهم‌ترین تأثیرات ویرانگر رسانه‌هاست، از دیگر مطالب بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است.

علاقمندان به کتاب نگارش در روابط‌عمومی نوشته نوشته تامس.اچ.بیوینز با ترجمه علیرضا باستانی نیز می‌توانند بخش بیستم از فصل دهم این کتاب با عنوان تبلیغات کامپیوتری یا چاپی را در این شماره از ماهنامه پیگیری کنند.

بیست‌وهشتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات به مدیرمسؤولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی در 84 صفحه تمام رنگی و با قیمت 4 هزار ریال منتشر شده است. این ماهنامه علاوه بر کیوسک‌های مطبوعاتی از طریق فروشگاه آن‌لاین www.prshop.ir  قابل خریداری است.

روابط‌عمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات

انتشار مقاله بازنمایی مفاهیم همت و کار در کتاب های درسی ایران

انتشار مقاله در فصلنامه مطالعات فرهنگ- ارتباطات

بازنمائی مفاهیم «همت» و «کار» در کتاب های درسی ایران

 

دکتر حسن بشیر

 

چکیده

آموزش مدرسه ای، یکی از مهمترین پایه های آموزشی هر کشور است. کتابهای درسی نیز پرکاربردترین رسانه آموزشی در هر کشور از جمله ایران است. این مقاله حاصل پژوهشی است که در زمینة بررسی شاخص های مربوط به «همت» و «کار» در کتابهای دورة ابتدایی و راهنمایی تدریس شده در مدارس ایران و به روش تحلیل محتوا انجام شده است. واحد تحلیل در این پژوهش جمله در نظر گرفته شده است. یافته­ها حاکی از آن می­باشد که متغیر «خیرخواهی و کمک» به همراه «جدیت و تلاش» و زیر مجموعه های آنها که کلا می توان به عنوان «همت» و «کار» مطرح کرد از بیشترین فراوانی در کتب درسی مقاطع ابتدایی و راهنمایی، نسبت به سایر ارزش های اخلاقی و اجتماعی برخوردار بوده­اند. همچنین در کتب فارسی در هر دو مقطع تحصیلی، فراوانی اشاره به ارزش­های اخلاقی نسبت به سایر کتب درسی بیشتر بوده است. همچنین یافته­ها بیانگر آن است که با افزایش سن و بالاتر رفتن پایه تحصیلی در دوره ابتدایی و تا اندازه ای در دوره راهنمایی میزان فراوانی توجه به ارزش­های مربوط به «همت» و «کار» در میان کتب درسی افزایش داشته است.

 

واژگان کلیدی: کتابهای درسی ابتدایی، کتابهای درسی راهنمایی، شاخص­های ارزشی همت و کار، تحلیل محتوای کتب درسی مدارس ایران

 

منبع: بشیر، حسن (1390) «بازنمائی مفاهیم «همت» و «کار» در کتاب های درسی ایران»، فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات فرهنگ-ارتباطات، سال دوازدهم/شماره مسلسل 48، شماره: 16، زمستان 1390، صص 47-81.

 

 

انتشار مقاله بیداری اسلامی مصر و گفتمان رسانه ای جهان

انتشار مقاله در فصلنامه بیداری اسلامی:


بیداری اسلامی مصر و گفتمان رسانه ای جهان:

تحلیل گفتمان نشریات کشورهای خارجی(6 بهمن تا 16 اردیبهشت)

دکتر حسن بشیر

دانشیار دانشگاه امام صادق (علیه السلام)، drhbashir@gmail.com

رامین چابکی

(دانشجوی کارشناسی ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(علیه السلام)، chaboki@isu.ac.ir )

حسین مهربانی فر

دانشجوی کارشناسی ارشد معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(علیه السلام)،mehrabanifar@isu.ac.ir


چکیده:

بیداری اسلامی که از ابتدای سال 2011 میلادی در کشورهای منطقه به اوج خود رسیده ، تحولاتی بنیادین را در کشور مصر رقم زده است. تحولات مزبور آن چنان دارای اهمیت بوده که رسانه­های مختلف جهان (به ویژه مطبوعات) هر یک با توجه به اولویت­های نظام حاکم در کشورهای خود به بازنمایی این رویداد پرداخته و در صدد ایجاد و هژمونیک ساختن گفتمان مورد نظر خود بوده اند. در این مقاله با استفاده از روش تحلیل گفتمان به بررسی 21 یادداشت از 15 نشریه مختلف جهان درباره بیداری اسلامی در مصر از 26 ژانویه 2011 الی 6 مه 2011: مصادف با 6 بهمن تا 16 اردیبهشت پرداخته شده و گفتمان های غالب هر یک از نشریات مزبور به طور مجزا مورد واکاوی قرار گرفته شده به طوری که در مجموع سه رویکرد گفتمانی مشخص در آن­ها شناسایی شده است؛ رویکردهایی که حاکی از مسائل کلیدی و در دستور کار قرار گرفته این نشریات برای مطرح ساختن مسائلی خاص در قبال کشور مصر می باشد


واژگان کلیدی:

مصر، بیداری اسلامی، دیپلماسی رسانه­ای، بازنمایی، تحلیل گفتمان، نشریات غربی، نشریات عربی.


منبع: بشیر، حسن، چابکی، رامین و مهربانی­ فر، حسین(1391)، بیداری اسلامی مصر و گفتمان رسانه­ای جهان: تحلیل گفتمان نشریات کشورهای خارجی(6 بهمن تا 16 اردیبهشت)، مطالعات بیداری اسلامی، سال اول، شماره اول، صص 105-69.

 

انتشار بیست و هفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات

 

بیست‌و‌هفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- ویژه مردادماه 91- منتشر شد


بیست‌و‌هفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات- ویژه مردادماه 91-  با مطالب کاملاً تولیدی در حوزه روابط‌عمومی، رسانه، هنرهای تجسمی، جامعه اطلاعاتی و سفرنامه‌های خبرنگاران به مدیرمسؤولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری امیر لعلی منتشر شد.

«راه اندازی رشته روابط‌عمومی الکترونیک؛ رؤیایی که محقق شد» عنوان سرمقاله این ماهنامه است. در بخش تحلیل گفتمان رسانه‌های خارجی، دکتر حسن بشیر، سیاست گفتمانی رسانه های بیگانه و رمزگشایی پیروزی اخوان‌المسلمین را مورد بررسی قرار داده است. گزارش یافته‌های نظرسنجی با عنوان مقایسۀ جایگاه رسانه‌های نوشتاری نزد فعالان حوزه ارتباطات و رسانه از دیگر بخش‌های این ماهنامه است. ماهنامه مدیریت ارتباطات برای سنجش، بررسی و ارزیابی فضای مطبوعاتی موجود کشور و بررسی سهم رسانه‌های نوشتاری مختلف از سبد رسانه‌ای، اقدام به طرح نظرسنجی‌ای با عنوان «مقایسۀ جایگاه رسانه‌های نوشتاری نزد فعالان حوزه ارتباطات و رسانه» کرده که نتایج جالب توجه آن در این شماره همراه با تحلیل‌های آرش محبی با عنوان «درباره بقاء و انقراض ارتباطاتی ما»،  فؤاد صادقی با عنوان «سایت‌های خبری؛ پدیده‌ای جذاب برای مخاطب ایرانی»، امیر دبیری‌مهر با عنوان «در حاشیه یک نظرسنجی» و محمد مهاجر با عنوان « تحلیل؛ نقطه ضعف  سایت‌ها» منتشر شده است.

«از طعنه‌های عالمانه به شریعتی تا پیامک‌های کوچه و بازار» عنوان یادداشت نگین حسینی، پژوهشگر ارتباطات است که به بررسی شوخی‌های سخیف با دکتر علی شریعتی که روزگاری «معلم» بسیاری از ایرانیان انقلابی و حتی غیرانقلابی به حساب می‌آمد پرداخته و دلایل و پیامدهای این اتفاق اجتماعی را مورد توجه قرار داده است.

«ضرورت توسعه مطالعات در زمینه‌های حقوقی و اقتصادی مدیریت ارتباطات«، قسمت پنجم و پایانی یادداشت پروفسور کاظم معتمدنژاد پدر علوم ارتباطات ایران نیز در این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شده است.

گفت‌وگوی ویژه این شماره ماهنامه به مصاحبه با پروفسور حسام‌الدین بیان، استاد مدیریت و ارتباطات پیرامون روابط‌عمومی اختصاص یافته است. وی با بیانی شیوا و متفاوت اهمیت و جایگاه روابط‌عمومی را تشریح و به بیان ویژگی‌های بایسته و شایسته کارگزاران روابط‌عمومی پرداخته است.

همچنین غلامرضا کاظمی‌دینان، دبیر کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی» در گفت‌وگویی با این ماهنامه به تشریح دلایل برگزاری این کنفرانس پرداخته و تأکید کرده: «روابط‌عمومی‌ها در حمایت از تولید ملی موفق عمل نکرده‌اند».

«روزنامه‌نگاری؛ از علم تا عمل» عنوان پرونده‌ای است که به مناسبت در پیش بودن روز خبرنگار و به همت رضا قربانی، با همکاری قاسم سرافرازی، فاطمه عسگری آزاد، سعیده امامی، فاطمه شیرزادی، علیرضا کتابدار، فاطمه پور معصوم و مینا والی منتشر شده است.

«چرا روزنامه‌نگاری تحقیقی در ایران پا نگرفت و بررسی نقش دانشگاه در گفت‌وگو با محسنیان راد»، «بررسی فاصله دانشکده‌های روزنامه‌نگاری و محیط‌های حرفه‌ای در گفت و گو با حسن نمک‌دوست»، «آسیب‌شناسی فضای دانشگاهی رشته روزنامه‌نگاری و راه برون‌رفت از آن، در گفت‌وگو با اسماعیل قدیمی»، «بررسی تاریخ آموزش روزنامه‌نگاری در ایران در گفت‌وگو با علی‌اکبر قاضی‌زاده»، «مرور چند کار تحقیقاتی در زمینه فاصله علم و عمل»، «نقش آموزش دانشگاهی در ارتقای توانایی‌های حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در ایران»، «توان و تمایل، لازمه‌های روزنامه‌نگاری است»، «ظرفیت‌های بالقوه روزنامه‌نگاری سبک جامع در گفت و گو با علی قنواتی» و «نگاهی به آنچه در محیط‌های حرفه‌ای اتفاق می‌افتد» از مطالب این پرونده است.

پرونده مدیریت ارتباطات هنری این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با عنوان «تقابل و تعامل» به بررسی «اقتصاد هنرهای تجسمی و رسانه» پرداخته است. در این پرونده که با مسؤولیت حجت اله مرادخانی منتشر شده است آثار و گفتاری از تارا بهبهانی، عارف یزدانی، فریال سلحشور، آرش کبودی، جواد صادقی، بهروز بلمه و حجت‌اله مرادخانی به چشم می‌خورد.

«اقتصاد ماندگار»، «جایگاه روابط عمومی در رشد اقتصادی هنر»، «گفت‌وگو با فریال سلحشور»، «گفت‌وگو با محمد سلطانی‌فر»، «رونق اکسپوی تجسمی در گرو گسترش ارتباطات»، «گفت‌وگو با لیلی گلستان»، «گفت‌وگو با علیرضا سمیع آذر»، و« گفت‌وگو با محمد عارف»، از مطالب این پرونده است.

اما «کتاب‌های سفرنامه خبرنگاران؛ گفته‌هایی از گفته‌نشده‌ها» عنوان یکی از پرونده‌های خواندنی این شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات است که به همت حمید نورشمسی و با همکاری رضا بردستانی، علی کاشفی خوانساری و محسن مهدیان منتشر شده است.

در این پرونده حاصل نگاه یک خبرنگار و تحلیلگر ایرانی از مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مسکو است که تأثیر رسانه و تحلیل رسانه‌ای شفاهی و مکتوب را در مناسبات سیاسی و اجتماعی به تصویر می‌کشد منتشر شده است. «سفرهای بی‌سرانجام زیر سایه سنگینِ سفرنامه‌های نانوشته»، «گفت‌وگو با سید مجید حسینی» ، «ترس تاریخی ما از نقد شدن»، «کت و دامن خانم اشتون یا نماز خواندن آقای جلیلی، مسأله اصلی در مذاکرات هسته‌ای چیست»؟ و «گفت‌وگو با حمید باباوند» از مطالب این پرونده است.

در پرونده این شماره جامعه اطلاعاتی نیز که با همت سید تقی کمالی و همکاری رقیه قربانی بوساری، آزاده مرنی، هاجر شادمانی، محمد مهدی مولایی، نادیا حاجی عزیزی و دکتر مهدی زارع منتشر شده، این عناوین به چشم می‌خورد: «بررسی تطبیقی محتوای تولیدات علمی پژوهشگران ایران و ایالات متحده»، «رهیافتی بر ارتباطات علمی؛ سنگ بنای علوم جدید»، «مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی مطرح کرد: شبکه علمی کشور، دریچه‌ای به سوی دانایی»، «برای نخستین بار در ایران با نرم‌افزار کاملاً بومی صورت می‌گیرد: ارتباط علمی نخبگان جامعه، نوآوران و محققان در شبکه اجتماعی»، «رسانه‏های اجتماعی ابزارهای گسترش ارتباطات علمی»، «ویژگی‌ها، الزامات و وظایف ارتباطات علمی در سازمان‌ها و مراکز علمی و پژوهشی»، و «جایگاه علم در جامعه و اهمیت رسانه‌ها در انتشار اخبار علمی».

 

بیست‌و‌هفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات در 84 صفحه، تمام رنگی و با قیمت 4 هزارتومان بفروش می‌رسد. علاقمندان به خرید اینترنتی می توانند از طریق سایت www.cmmagazine.ir اقدام به خرید این ماهنامه کنند.

 

روابط‌عمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات