وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

بشنو از دل

بشنو از دل

 

نشنو از نی، نی حصیری بی بهاست

بشنو از دل، دل حریم کبریاست

 

نی بسوزد خاک و خاکستر شود

دل بسوزد خانه ی دلبر شود

 

نی صدای خویشتن را می شنید

دل ندای حق تعالی را شنید

 

نی، حریم خویش را از خود نمود

دل جهانی را زخود بیخود نمود

 

نی، ز نی آمد، که از اصلش گسست

دل، چو اصل خویش، با دلها نشست

 

نی، صدایی کرد و دلها را بسوخت

دل نگاهی کرد و غمها را بسوخت

 

نی، به عجب افتاد چون خود را شناخت

دل، زخود آگه شد و خود را نباخت

 

نی، ز نی آموخت رسم زندگی

دل ز حق آموخت رسم بندگی

 

نی، هزاران سال یکسان می نواخت

دل، درون خویش، هر آن می گداخت

 

نی، حریفی با صدایش، دل گشا

دل، رقیبی با سکوتش، دلربا

 

نی، در این دنیا اگر خود وانمود

دل، به عشق حق جهانی را گشود

 

نی، اگر خود را ببیند می رمد

دل، اگر خود را ببیند، می رهد

 

نی، چو گفتم نی، ز نا افتاده ام

دل، چو گفتم دل، ز پا افتاده ام

 

نی، نباشد دل سراسر مرده است

دل نباشد، نی تن از جان برده است

 

بشنو از نی، بشنو از نی تا ابد

چون ز دلها غصه ها را می برد

 

چون ز نای نی دلت سر زنده شد

عالمی از عشق آن پاینده شد

 

 حسن بشیر

شنبه. 27/7/1398

 




https://www.khabaronline.ir/news/1312702/بشنو-از-دل

زائر اربعین


(زائر اربعین)

 

خاک پای زائران اربعین ام، یا حسین

جای جای پای آنان بر جبین ام، یا حسین

خاک عاشق بوسه می زد بر قدمها آنچنان

عشق گویی جاری اندر سرزمین ام، یا حسین.

یا حسین از کودکی چون مادرم یادم نمود

حک شده بر قلب و بر روح و نگین ام، یاحسین

گر چه محروم از زیارت گشته ام در اربعین

با تو هستم، استوارم در یقین ام، یا حسین

زائرم با زائرانم، رهروی با رهروانم

افتخارم با تو بودن، روح دین ام، یا حسین

هر چه دارم از تو دارم در زمین و آسمان

نوکر بی مدعایم، من همین ام، یا حسین

 

حسن بشیر. شنبه

20/7/1398


مطالعه در لینک ذیل:

https://www.khabaronline.ir/news/1310250