وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

درد پشت درد

درد پشت درد

با درد، سومین هفته را گذرانده ام و منتظر

چهارمین هفته هستم. این دل نوشته در پایان

سومین هفته درد متولد شده است.

و قصه هنوز ادامه دارد.....

درد پشت درد

این آخرین مرحله را نیز باید پیمود

تا پایان

و خلاصه کرد خود را

در انتهای راه

سلسله جبال درد

در همه جا به صف ایستاده اند

استوار و محکم

و من در میان

دامنه و قله های آنها

ایستاده ام

هنوز هم

ایستاده ام

درد پایان خوشی نیست

آغاز شیدایی است

*****

درد پشت درد

عشق نیز از درد آغاز می شود

و دانایی

مرحله ای از درد درونی است

که با آسمان پیوند می خورد

و شکوفا می شود

معرفت نیز

فهم دردناک است

آنانکه با فهم بی درد می زیند

معرفت را با جهل به اشتباه گرفته اند

جهل، مرفه ترین مرحله از فهم است

و بی دردترین

و بی حاصلترین

معرفت پایان جهل نیست

آغاز دانایی است

*****

درد پشت درد

و به سقف نگاه می کنم

و باز هم نگاه می کنم

خیره می شوم به سقف

جای دیگر نمانده است

برای چشم

که سیاحت کند

با سقف آمیخته شدم

سقف بخشی از تنم شده است

و دیوارها ناپدید شده اند

سیاحت سقف

از دیوارها آغاز شده است

اما در پایان حتی سایه ای از آنها نمانده است

سقف انتهای دیوارها نیست

آغاز بالایی است

*****

درد پشت درد

آرزوها کم کم پخته تر می شوند

در پناه درد

و در سایه فهم جدیدی از درد

که آغاز شیدایی است

آدم نیز

پروازش را با درد آغاز کرد

آنجا که به درد دوری مبتلا شد

نای نی نیز

انعکاسی از فاصله ها با نیستان است

که اینگونه شیدا می کند

و ابرها با جدا شدن از آسمان

به بارانِ گریه تبدیل می شوند

فهم شروع وصل نیست

آغاز جدایی است

*****

درد پشت درد

درد پشت درد

و درد پشت درد

درد در همه ی اطراف پراکنده شده است

بجز درد، چیز دیگری دیده نمی شود

و دیدنی ها در لابلای درد ناپدید شده اند

و من هنوز در چهار راه درد

ایستاده ام

و خودم را پیدا می کنم

ناگهانی نیست این پیدا شدن

اما این پیداشدن، ناگهانی است

درد، داروی همه ی دردها است

و درمان همه ی ناخوشی ها

درد سرآغاز گم شدن نیست

آغاز پیدایی است.

حسن بشیر

تهران- جمعه

20/4/1393

v

نظرات 7 + ارسال نظر
موسی پور شنبه 21 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 05:15 http://meysammoosapour.blogfa.com

سلام استاد بزرگوار
طاعات و عبادات شما قبول
شعری که سروده اید بسیار غمناک است . با توجه به شناخت اینجانب از حضرتعالی که انسانی پرتلاش در عرصه علم و اندیشه می باشید خانه نشینی شما را بسیار درک می کنم امیدوارم که سلامتی کامل را بدست بیاورید و باز مثل همیشه سرزنده و پرتوان برای دانشجویان الگو باشید . برای سلامتی شما بسیار دعا می کنم .

با سلام و تشکر
درد را پایگاهی برای پرواز می دانم.
و لذا اگر چه غمناکم اما این درد را سرآغاز خوبی های فراتر می دانم.
ممنونم
بشیر

نیما شنبه 21 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 16:57

سلام آقای دکتر
میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام را تبریک عرض می کنم و آرزوی بهبودی هر سریعتر جنابعالی را دارم. دلمان برایتان تنگ شده آقای دکتر. به امید دیدار ...

عبدالله آزاد منش چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 03:48

با سلام
همینک که اینها را می نویسم هنگام سحر است و بنده شما را تا بهحال زیرت ننموده و از نظری که آقای موسی پور مرقوم فرموده بوده بودند متوجه بیماری و دردمندی شما شده و برایتان از درگاه ایزدمنان شفای عاجل مسئلت دارم ولی این دردهایی را که شما اشاره فرموده اید نشئت گرفته از دردهای جسمانی نیست بلکه دردهای اجتماعی هم نیستند پس باید گونه دردهای عرفانی باشند آیا درست متوجه شدم ؟

م ح ش یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:24

سلام بر استاد عزیز خویش

درد داشتن، خود نشانی از بی درد بودن است، چرا که بی درد پنداشتن خود، دیگران و جهان خود بیانی از درد داشتن است.



دعاگوی برای سلامت کامل هر چه سریعتر جنابعالی هستیم.

با سلام و احترام و تشکز از داتشجوی خوب و عزیز
التماس دعا دارم
بشیر

مجید عقلمند (مدیر سایت دانشیار) سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 23:18 http://www.danrc.com

استاد گرامی باسلام

بسیار سپاسگزارم از اینکه به سایت مرکز آریا لینک دادید. در هفته گذشته سایت مرکز آریا بسته شد. در صورت امکان این لینک را حذف نمایید و به سایت جدید ما که دانشیار نام دارد لینک دهید.

عنوان لینکی که در وبلاگ شما قرار داده است " مرکز پژوهشی-آموزشی آریا-چکیده پایان نامه های گوناگون" می باشد که به صفحه ی http://www.aryarc.com/9007.aspx هدایت می شود.

لطفا عنوان را به "دانشیار- چکیده پایان نامه های گوناگون" و لینک را به http://www.danrc.com/post/447 تغییر دهید.

متشکرم،
مجید عقلمند
مدیر مرکز آریا و دانشیار

با سلام و تشکر فراوان
انجام شد.
ممنون

صالح کریمی شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:01 http://salehnevesht.mihanblog.com

سلام استاد
طاعات و عباداتتون قبول
انشالله خداوند هر چه سریع تر شما شفای عاجل عنایت بفرماید.
یک شعر از قیصر امین پور برای شما قرار داده ام امیدوارم خوشتان بیاید.

دردهای من
جامه نیستند
تا ز تن در آورم
چامه و چکامه نیستند
تا به رشته ی سخن درآورم
نعره نیستند
تا ز نای جان بر آورم
دردهای من نگفتنی
دردهای من نهفتنی است

با سلام و احترام و طاعات قبول عید فطر مبارک
ممنون هستم.
شعر زیبایی است. متشکرم
بشیر

صبح غزل جمعه 17 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 09:21 http://www.sobheghazal.blogfa.com

استاد خوب خودم -سلام!
شعر بلند درد را خوانش کردم. بسیار زیبا بود.
تا نداری درد درمان مخواه
درد پیدا کن تا در مانت کنند
.
.
.
.
تا در نگاهت سوختم ماندم که خامو شم کنی
ماندم کنارت خوب من مانم کفن پوشم کنی
می پرورانی هان مرا با حرف های آبی ات
می ترسم از روزی که با دردت هم آغوشم کنی


شاد زی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد