وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

وب نما: پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

پنجره ای بر مباحث میان رشته ای فرهنگ و علوم ارتباطات

شعری برای آن روز تلخ

شعری برای آن روز تلخ 

(یکشنبه تلخ)

حسن بشیر

تهران- 23/81389

 

روز 23/8/1389 روزی تلخ بود. آنانکه آن روز را به یاد دارند، تلخی آن را نیز به یاد می آورند. و معنای این ابیات را بخوبی می فهمند. اما آنانکه در جریان آن روز نیستند، با خواندن این شعر، حال و هوای آن را درک خواهند کرد. و همین برای درک تلخی آن روز کافی است. من آن روز را «یکشنبه تلخ» نامیدم تا تلخی آن در تقویم روزگار من ماندگار بماند. 

 

شکاند حرمت ما مدعی ولی بشکست     

                                                     تمام قامت وی در مصاف دانایی

نهال عشق، زمین خجسته می خواهد       

                                                    و رشد عقل، نگیرد قوا بهر جایی

قبول حادثه باید نهاد در دل عشق         

                                                    و گر نه دل نشود پاک، با تمنایی

زلال علم نبیند کسی که ره گم کرد    

                                           که هر که داشت حجابی نبیند او جایی

حجاب علم، نگیرد به ساحت دانا         

                                             ولی چنین بود آنجا که بی سر و پایی

بشیر، هر چه تو داری ز حرمت دانش      

                                                نشایدت که بجویی ز جهل، دنیایی  

نظرات 2 + ارسال نظر
تمدیدمهلت ارسال شعرپنجمین جشنواره پنج‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 16:21

مهلت ارسال آثار برای شرکت در پنجمین جشنواره بین المللی شعر فجر تا پایان آذرماه تمدیدشد.
ضمناً برابراطلاعیه صادره از دبیرخانه
جوایزجشنواره برای هریک ازمنتخبین بدین شرح است:
نفرات اول هرگروه 20سکه بهارآزادی
نفرات دوم هرگروه 16سکه
نفرات سوم هرگروه 12سکه
ضمنا علاوه بر موارد بالا برای تمامی برگزیدگان اول تاسوم گروهها موارد ذیل درنظرگرفته شده:
- سفرفرهنگی به یکی ازکشورهای خارجی
- اعطای 5میلیون تومان وام
- اهداکارت الکترونیک خریدکتاب به مبلغ 5میلیون ریال
- چاپ یک مجموعه باشمارگان 3000نسخه وحق التالیف 20% قیمت پشت جلد
[گل]
نشانی دبیرخانه : تهران،خیابان شهید مطهری،خیابان قائم مقام فراهانی،خیابان فجر،پلاک 7 ،طبقه چهارم
تلفن:88342979 نمابر:88861324
لینک فرم ارسال آثار:
http://ibna.ir/images/docs/files/000083/nf00083419-1.JPG
[گل]

محمد تقی محبی دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:53

استاد بزرگوار سلام

از قضیه ای که موجب ناراحتی شما شده است بی خبرم . حدس می زنم دانشجویان کلامی ناروا بر زبان رانده باشند . لذا من هم جسارتی را بر قلم جاری کردم :

گر تو استادی ، نمودی پیشه ات

صبر ایوبی بسی کن توشه ات

حکمتی دارد که جمله انبیاء

هم مربی ، هم شبانی پیشه اند

با سلام و احترام
از لطف و احساسات لطیف شما متشکرم.
بهیچ وجه. دانشجویان من فرزندان من هستند. همه آنان در سنی هستند که بنده به جای پدر آنها هستم. لذا همه مسائل ما در چارچوب پدری و فرزندی حل و فصل می شوند و من هیچگاه بیش از این در مورد آنان فکر نکرده ام. مطمئن هستم که همه آنان چنین تصوری درباره من دارند. بدیهی است من نیز همیشه اعلام کرده ام که اگر اشتباهی نیز از من سر بزند- که بهر حال شاید طبیعی باشد- از همه آنان عذرخواهی می کنم. صفای باطنی و اخلاقی این دانشجویان فوق تصور است. گاهی این صفا غبارهای ناخواسته بر آن سایه می اندازد که با ایمان و اخلاصی که دارند بزودی زدوده می شوند. و همین مساله ما را به آینده آنان بیش از پیش امیدوارم می کند.
امیدوارم که ما نیز بتوانیم در صفای آنان سهیم باشیم.
ارادتمند
بشیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد